Beste clio liefhebbers
Afgelopen maandag 7-11-2016 een clio 1,6 16 v phase 2 gekocht uit 2003 en 199 000 op de teller. Leek op het eerste gezicht een goede auto ook de test rit was goed geen bijzonder heden of iets. helaas dinsdag ochtend opgehaald en al snel bleken er problemen.
De auto heeft een laag toerental maar niet heel erg 500 rpm. Helaas valt die soms weg naar 0 als de motor stationair draait. Dacht eerst dat het kwam door een slechte accu als de radiator aan slaat maar dat is het helaas niet. Na starten van de auto is het toerental niet altijd het zelfde. varieert tussen 400-600-900. Soms zelfs 200 en dan klimt die langzaam om hoog naar een van de ander genoemde waarden. Je merkt soms in stationair (niet altijd) dat de motor zoekende is naar een goed toerental. Echter is dit niet het enige probleem. Soms als de motor uitgevallen is en je start hem weer en om uitvallen door lage toeren te voorkomen weg rijd met iets extra gas (toeren niet onder de 500 laten komen) gaat de auto stevig bokken en stuiteren. Lijkt er heel erg op alsof die op drie poten loopt. Als de auto dan weer even stationair draait gaat dat niet weg. Ook bij herstarten is het niet altijd verdwenen. Als ik dan optrek en gelijk naar hoge toeren ga 3000+ bokt de auto niet meer. Als ik dan naar zijn 2 schakel begint het weer opnieuw en moet dan ook weer hoge toeren gaan draaien. (deze truck werkt niet altijd)
De auto staat nu weer bij de garage gelukkig deden ze er niet moeilijk over. Maar ben toch benieuwd wat de clio expert er hier van zegt. Had hier op het forum al wel het een en ander gevonden. over bdp sensor en nog een aantal andere sensoren. Maar vind moeilijk te zeggen wat het is. soms doet die het trouwens wel gewoon goed en dan is het echt een heerlijke auto.
alvast heel erg bedankt voor de hulp.
motor valt soms uit in stationair en loopt soms op 3 poten
Re: motor valt soms uit in stationair en loopt soms op 3 pot
Klinkt als een brakke penbobine. Bekend euvel, die dingen geven weleens de geest. Penbobines zijn makkelijk zelf te vervangen; meer dan een sleutel 10 heb je niet nodig. Ik vervang ze bij voorkeur alle vier tegelijk, maar daar lopen de meningen over uiteen. Door bij (slecht) draaiende motor één voor één de stekkers los te trekken kan je achterhalen welke er stuk is.
Een vies gasklephuis zorgt ook voor slecht stationair draaien.
Een vies gasklephuis zorgt ook voor slecht stationair draaien.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
ik deel de mening van mox.
Geen oranje motormanagement lampje wat gaat branden als je boven de +/- 1800 toeren komt?
Geen oranje motormanagement lampje wat gaat branden als je boven de +/- 1800 toeren komt?
Clio Initiale 2003 Gris Hologramme
Captur Edition One 2017 Orange Atacama / Noir Etiole ( EPY / GNE )
Captur Edition One 2017 Orange Atacama / Noir Etiole ( EPY / GNE )
Nee erg gaan geen motor lampjes branden. Ik had net de monteur aan de lijn en die zei dat er wel een storing was die heeft hij uitgelezen ben benieuwd wat het is als ik hem morgen weer op haal. Ik ben denk ik toch wel van plan de bobine misschien helemaal te vervangen met bougies en bdp sensor is allemaal niet heel duur en ben daar denk ik een boel problemen mee voor.
Als ik de motor stationair laat draaien en dan de stekkers van de pen bobines wil los halen waar moet ik dan zijn? weet niet precies waar die zitten namelijk. Zijn je pen bobines de delen die zijn aangesloten op je bougies? vanaf je bobine?
Als ik de motor stationair laat draaien en dan de stekkers van de pen bobines wil los halen waar moet ik dan zijn? weet niet precies waar die zitten namelijk. Zijn je pen bobines de delen die zijn aangesloten op je bougies? vanaf je bobine?
[youtube]8Lr6teZ1S_U[/youtube]
Ik zou inderdaad ook een brandend motorlampje verwachten. En vanwege de slechte verbranding een lucht van rotte eieren als de uitlaat warm is. Toch blijf ik de bobines verdenken.
Meld je hier nog even waar het aan lag? Daar leren we allemaal van
Meld je hier nog even waar het aan lag? Daar leren we allemaal van
- NicoK
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Bobine en gelijk de smoorklep even reinigen
de garage heeft de koude start sensor vervangen en het gasklep huis schoon gemaakt. De motor slaat niet meer af en draait netjes stationair. Maar als ik op de snelweg met cruise controle rij dan voel ik af en toe dat een cilinder niet vonkt. Heb zelf het idee dat het inderdaad iets van ontsteking is. Maar na de reparatie heeft de auto er een nieuwe kuur bij. en dat is als je de auto start dan gaan de toeren eerst heel hoog 1500 ongeveer en dan zakken ze weer naar de 900. Soms zakken de toeren zelfs weer naar 0. Niet echt lekker dus. morgen weer naar de garage waar ik de auto gekocht heb en kijken of ik hem terug kan brengen en mijn geld terug krijg want dit schiet niet op. Heeft sinds de aanschaf een week geleden meer in de garage gestaan dan dat er mee gereden is.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 3761 Weergaves
-
Laatste bericht door Kimmmn
-
- 3 Reacties