Na zeer veel info van dit forum geplukt te hebben (van voor aanschaf tot aan probleempjes die ik ermee heb gehad) heb ik nu een issue waar ik niet meer uit kom.
Als ik 's ochtends met de auto weg rijd, schud deze best behoorlijk wanneer ik voor het stoplicht sta (lijkt een beetje op wubwubwubwubwubwub <- snel achterelkaar). hij loopt niet op 3 poten (bobine probleem heb ik ook al gehad, na 2 2e handsjes te hebben gehad vanmorgen maar een nieuwe gekocht en gemonteerd) Naarmate de motor op bedrijfstemperatuur wordt dit steeds minder, het geschudt loopt met de toeren mee in frequentie.
Daarnaast 'hobbelt' hij ook een beetje wanneer ik lager in de toeren rijd, lijkt op de zelfde wubwub als stationair (voornamlijk in de 4e en 5e versnelling). Voorbeeldje; als ik 50/55 rijd in doorschakel naar de 5 om rustig door te commuten begint hij te hobbelen, hoe lager in de toeren des te erger. Niet dat hij op 3 pootjes loopt maar hij laat wel erg duidelijk merken dat hij het niet leuk vind, hoger in de toeren lijkt er niets aan de hand te zijn.
Eergisteren zijn er nieuwe bougies ingekomen (zelfde als er uit gekomen zijn en hij goed op gelopen heeft, NGK weet het type nummer zo niet) en vanmorgen dus een nieuwe bobine.
EGR klep staat op de planning om schoon te maken, maar de klachten hiervan zijn volgens mij meer het hunten in de toeren (dat doet deze dan weer niet). Flesje inlaattraject schoonmaakspul bij de tank ingooien kan ik ook wel proberen, maar geloof zelf niet zo in deze wondermiddeltjes en de symptonen lijken mij te hevig om door een beetje brandstof additief toevoegen verholpen kunnen worden.
Alvast bedankt voor het meedenken!