Sinds 2 dagen heb ik ineens een knakkemd geluid. Het is duidelijk metaal wat het geluid veroorzaakt.
Ik heb het geluid bij het begin wanneer ik mn stuur uitdraai. Bij minimale stuuruitslag, zowel linksom als rechtsom.
Ik heb de auto op de brug gehad ( 2 kolommer) en dan heb ik het niet. Enkel wanneer de autk op zn wielen staat en weerstand heeft. Opties is er niets te zien en geluid komt uit de richting van het stuurhuis.
Iemand een idee?
Knak / knik geluid bij sturen.
Re: Knak / knik geluid bij sturen.
Hoi wat was het probleem? Ik heb namelijk sinds kort hetzelfde.
Altijd lastig, geluiden in de voorwielophanging. Kan overal aan liggen: veren, veerschotels, veerpootlagers, fuseekogels, binnenste en buitenste stuurkogels, homokineten etc. etc..
Veel Clio 4's hebben bovendien bij koud weer last van krakende rubbers tijdens het sturen. Dit wordt veroorzaakt door de stofhoezen van de veerpoten die intern over de bumpstops schuren. Totaal niet erg, alleen maar ergerlijk. Invetten van het rubber helpt goed, maar helaas maar tijdelijk.
Veel Clio 4's hebben bovendien bij koud weer last van krakende rubbers tijdens het sturen. Dit wordt veroorzaakt door de stofhoezen van de veerpoten die intern over de bumpstops schuren. Totaal niet erg, alleen maar ergerlijk. Invetten van het rubber helpt goed, maar helaas maar tijdelijk.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Bij gasgeven en maximaal links of rechts sturen? Aandrijfas homokineet.
-------
Clio IV 1.6 RS station '13('14 donor)
Clio IV 1.5 Dci hatchback '13 405.000km
Clio IV 1.6 RS station '13('14 donor)
Clio IV 1.5 Dci hatchback '13 405.000km
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties