Sinds een paar dagen gaat de schakelaar van mijn verlichting heel zwaar en vanochtend gingen de lampen niet aan. Door de schakelaar een paar keer te draaien deed alles het wel weer.
Iemand bekend met dit probleem?
Lichtschakelaar
Re: Lichtschakelaar
Slechte smering, denk ik. Ik heb iets vergelijkbaars met de richtingaanwijzer voor linksaf. Die gaat enigszins stroef, waardoor het lastig is om een kort tikje naar beneden te geven. Ik heb nog geen zin gehad om de boel open te maken, maar ik denk dat wat extra siliconenvet op de bewegende delen wel gaat helpen.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Zo voelt het ook. Maar twijfel of ik zelf ga proberen met contactspray of naar de dealer ga. Heb nog garantie, maar de dealer zit niet echt op een handige plek in combinatie met mijn werk en werktijden
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
De lichtschakelaar van mijn clio kreeg ik laatst ook maar moeizaam gedraaid. Bleek te komen omdat het groot licht nog aan stond 
2017 Clio Estate TCe 120 Intens Noir Etoile
Ik zou ook aanspraak kunnen maken op garantie, maar mijn klacht is dermate pietluttig dat ik hem net zo goed zelf op kan lossen. Heb van mijn vorige Clio ook weleens zo'n wijzer opengemaakt. Hij bestaat grotendeels uit over elkaar schuivende plastic delen met vet ertussen.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
Heb toch de dealer maar gebeld. Komt onder occasion garantie een nieuwe schakelaar in.
Ben wel blij met de uitgebreide garantie van 24 maanden, want heb het helaas al voor meerdere dingen nodig gehad.
Ben wel blij met de uitgebreide garantie van 24 maanden, want heb het helaas al voor meerdere dingen nodig gehad.
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.