In juni heb ik een Rode clio estate dci gekocht.
Het ABS lampje bleef toen branden en dat was in eerste instantie verholpen door de stekkerverbinding schoon te maken bij het gereed maken na de verkoop.
Ongeveer 1,5 maand geen last gehad totdat de buitentemperatuur ging stijgen naar 25+ graden .
Toen kwam tijdens de rit binnen 10 minuten de melding weer terug.
De boordcomputer gaf aan dat abs, hill start en ecs in storing stond.
De auto terug gebracht naar de dealer en deze had de sensor vervangen van het rechterachterwiel. Ik kon erop wachten en gelijk de auto mee terug genomen.
Tijdens de rit, het was weer 25+ graden geworden en halverwege de rit naar huis kwam de melding weer terug.
Nu werd er een nieuwe remtrommel gemonteerd. In de oude zaten in de absring wat haarscheurtjes.
2 dagen later was het weer 25+ graden buiten en na een rit gestart te hebben was de melding weer in het display te zien.
Afgelopen zaterdag de auto terug gebracht en in deze week heeft de dealer de auto in de oven van de spuiterij gezet om de temp te simuleren.
Na een half uurtje is een monteur gaan rijden en hij was nog maar 10 meter ver of de melding was weer in het display.
Nu is de centrale computer van het abs vervangen voor een nieuwe en de dealer heeft gelijk de auto weer in de oven gezet en de melding is niet meer terug gekomen.
Een lastige storing omdat het alleen gebeurde bij hogere buitentemperatuur en anders was er niets van te merken.
Aanstaande zaterdag ga ik mijn auto weer halen
Mochten er nog meer leden zo’n zelfde storing hebben, hebben zij misschien iets aan dit verhaal.
Ik ben weer super blij dat ik een storingloze auto heb en hulde voor de dealer.
ABS storing
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 2404 Weergaves
-
Laatste bericht door ClioRichard
-