vraag over dubbele uitlaat

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
rupke72
forum starter
Contacteer:

vraag over dubbele uitlaat

Bericht door rupke72 »

Ik heb een vraag over de aanschaf van een dubbele uitlaat voor mijn RS (phase1);

Mijn huidige achterbumper wint niet echt schoonheidsprijzen :thumbsdown: :wink: (zie topic "wie is wie?", post is wel van een hele tijd terug... ja sorry weinig actief hier geweest :oops: ) nu wil ik dus een andere bumper laten monteren met een dubbele uitlaat (zoals de V6 heeft) en heb ook al een passende uitlaat gevonden waar ik dus een vraag over heb. Het syteem ziet er zo uit

Afbeelding

Heeft de hoek van 90 graden achter de einddemper een ongunstig effect op de doorstroom? En dus een ongunstig effect op de prestaties? :huh:
Wie heeft hier (technische) ervaring mee?

Groetjes,
Rob
UnreaL_NL
forum starter
Contacteer:

Re: vraag over dubbele uitlaat

Bericht door UnreaL_NL »

volgens mij maakt die bocht nit zo heel veel uit ..... maar je uitlaatgassen kiezen wel de makkelijkste weg dus denk dat alleen je linker dan gebruikt ggaat worden :O
Life Sucks , So Lay Back And Enjoy !!
rupke72
forum starter
Contacteer:

Bericht door rupke72 »

Volgens het bedrijf zouden ze allebei uitstoot hebben (zal met de bouw wel rekening mee zijn gehouden, weet immers niet hoe de binnenkant eruit ziet) maar bij volgas zou hoofdzakelijk de rechter gebruikt worden... idd de de weg van minste weerstand en bij volgas is die weerstand pas op het eind.

Maar hoofdzakelijk gaat het er mij om of die bocht niet teveel weerstand bied.
wookie

Bericht door wookie »

Waarom gebruik je geen 90 graden lasbochten ? Deze belemeren de doorstroming niet! Een haakse bocht geeft weerstand. En dat de uitlaatgassen de makkelijke weg zoeken ben ik niet mee eens, uitlaatgassen worden geforceerd dus komen overal (of je moet het echt heeel heel bond maken!)

Het mooiste is de de splitsing van de 1 naar 2 pijpen maken in de vorm van een Y, deze tussenstukjes zijn gewoon te bestellen bij een goede materialen zaak!

Het systeem waar je hierboven hebt, zal naar mijn mening perfect werken met bochtjes en geen haakse hoeken!
neonic
forum member
Contacteer:

Bericht door neonic »

Heb je al eens bij Autostyle gekeken ? Kweet niet of het wat is maar dan krijg je misschien een idee wat je allemaal heb voor je uitlaat.
Bochten lijkt me inderdaad ook beter dan 'hoekies'.

Heb er ook aan zitten denken ... kan je geen Y-stuk zetten in dat stuk na de middendemper, en van daaruit naar links en rechts ? al dan niet met of zonder losse demper ...
FunkyFresh

Bericht door FunkyFresh »

De bochtradius moet minimaal 1,5x de diameter van de buis zijn.
In de setup als op het plaatje zal er uit de ene uitlaat meer komen dan de andere.
Voor het ideale plaatje zou je 2 buizen met dezelfde lengte vanaf je midden of eindemper (is maar net hoeveel geluid wil) naar achteren moeten brengen. Succes! :thumbsup:
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”