Eind april is mijn koppeling vervangen, het gaat allemaal weer heerlijk soepel en hij pakt lekker op,
maar ik merk dat op de snelweg tussen de 100 en 120 Km/s de versnellingspook trilt. Als je gas geeft of los laat
geeft de pook van de clio altijd wel een 'terugslag'. Maar nu gaat hij bij vol gas een 1 cm hard op en neer.
Uiteraard als ik het gas los laat trilt de pook niet en bij half gas om je snelheid te behouden is het ook niet echt.
UPDATE:
Ik heb zelf niet het gevoel dat het bij een motorsteun zit, ik heb namelijk vandaag even de auto van onderen geïnspecteerd omdat ik hem wil laten keuren binnenkort en ik dan altijd even na kijk of alles er goed uit lijkt te zien.
Toen kwam ik hetvolgende tegen:
Aan dit onderdeel zit dus de staaf vast die vanaf je versnellingspook naar voren richting je bak loopt.
Hieronder hangt een plastic afdekkap die ook flink onder de olie zat.
Op de plaats van de gele cirkel zit speling, ongeveer net zoveel als dat mijn pook trilt, dus ik denk dat daar de boosdoener van het trillen zit.
Op de plaats van de blauwe cirkel (kun je niet zien) zit binnenin een kogeltje, die heeft ook wat speling.
En ik verwacht dat de olie bij dat ding van de rode cirkel vandaan komt, maar ik weer niet hoe dit onderdeel heet en wat het probleem is.
Wie kan me helpen??!