ratel in versnellings-stang

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
vandersluiz

ratel in versnellings-stang

Bericht door vandersluiz »

Hallo! Ik zal me eerst voorstellen ik ben nieuw hier en heb een Clio II uit 2000 sinds een aantal maanden.

Nu rijd ik er al een tijdje mee en heb bijna altijd last van een ratelje (trilling) ik kan het het best omschrijven als dat het net is alsof een los ringetje om de schakelstang zit. De schakelstang is een holle buis. Nu heb ik al een gedeelte van het hitteschild van de uitlaat eraf gehaald om te kijken of de trilling misschien ergens in de versnellingspook kan zitten. Dit is niet het geval ook IN de buis zit niets wat kan meetrillen.

Ik heb ook het kogelgewricht (mijn excuses voor het misschien niet juiste gebruik van termen) een het eind van de schakelstang nog eens flink ingevet omdat ik dacht dat het eventueel daar in zou kunnen zitten.

Heeft iemand hier evaring mee en is er iemand die misschien weet hoe ik dit op kan lossen??
donkervoort

Re: ratel in versnellings-stang

Bericht door donkervoort »

Volgens mij zijn er ook dempers voor te krijgen,deze omt voor het holle gedeelte te zitten.

De twingo II heeft er ook last van,hier is een actis oplossing voor.

Volgen mij past die demper ook op alle jb- en jh- versnellingbakken,anders even de dealer raadplegen.

groet,

john
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”