Goedenavond.
Zoals ik het voorstel topic gezegd heb, heb ik een Clio gekocht voor de autocross. Zoals in de advertentie stond, was het schakelgedeelte niet 100%, hij dacht dat het een kromme schakelstang was. Wat overigens klopte.
Ik heb hem opgehaald, toen deed de koppeling het niet (platen zaten vast geplakt), dus de motor in de versnelling start met koppeling en rem in, plonk, platen los. Mooi, dat is 1. Dus ik wat proef rondjes gemaakt in z'n 1. Niks geen problemen. Toen een keer overschakelen naar z'n 2, iets sneller. Paar keer uit de versnelling gevlogen, maar stug door proberen. Na een paar keer zat de pook vast in z'n vrij. Ai.. Na wat gepruts toch weer los gekregen, en nog een keer proberen in z'n 2. Hij schoot er niet uit, maar.. Ik kreeg hem er zelf ook niet meer uit. Vast in z'n 2.
Dus vanmiddag de schakelstang (van de pook naar de bak) d'r onder vandaan gegooit, recht gebogen, er opnieuw onder gezet, en geprobeerd, maar kreeg hem er nog niet uit. In z'n achteruit wil ie overigens wel. Maar dan slaat de motor af, wanneer ik de koppeling op laat komen.
Kortom, ik ben radeloos, en wat kan ik er aan doen?
Groet,
Kliko RSI,
Dave
Clio RSI crossauto
-
musQ
Re: Clio RSI crossauto
nieuwe versnellingsbak en schakelstangen al geprobeerd?
Succes ermee!
Mijn mening: je had beter een RSI kunnen kopen die in iets betere staat verkeerde.
Succes ermee!
Mijn mening: je had beter een RSI kunnen kopen die in iets betere staat verkeerde.
-
Kliko RSI
Ach, 't is maar een crossauto hè;)
Nee, wil van de week even een nieuwe schakelstang halen.
Maar dit is niet op te lossen dan?
Nee, wil van de week even een nieuwe schakelstang halen.
Maar dit is niet op te lossen dan?
-
ClioMarcel
wat ook wel vaker voorkomt ....
de synchromeshen ringen ...
die zorgen ervoor dat hij dan uit de versnelling vliegt
de synchromeshen ringen ...
die zorgen ervoor dat hij dan uit de versnelling vliegt
-
Kliko RSI
Oké, maar dat is nu juist het probleem. Hij blijft in z'n 2 staan.
En 't is gebeurt doordat hij in een veiligheidsdijk langs de crossbaan gereden is, en er weer uit gesleept is. Dus moet haast wel iets met die kromme schakelstang te maken hebben?
Daarbij, kan een versnellingsbak van een 1.2 er ook gewoon onder?
En 't is gebeurt doordat hij in een veiligheidsdijk langs de crossbaan gereden is, en er weer uit gesleept is. Dus moet haast wel iets met die kromme schakelstang te maken hebben?
Daarbij, kan een versnellingsbak van een 1.2 er ook gewoon onder?
-
ClioMarcel
bak van een 1.2 zou vast wel passen , maar denk niet dattie et vermogen kwijt kan dan
-
Kliko RSI
Is de schakelstang door de dreun misschien zo hard in de bak geslagen dat niet alleen de stang maar ook in de bak zelf schade zit. Lijkt me de enige verklaring waarom die in z'n twee vastzit.
-
Kliko RSI
Dat is ook nog een optie ja. Nouja, ik ga het morgen aandurven om de bak los te halen. Dan zullen we meer weten.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 6146 Weergaves
-
Laatste bericht door Mees120
-
- 0 Reacties