Clio K7M motor houd in
-
Steegstr
Clio K7M motor houd in
Hallo Iedereen,
Ik heb al een tijdje problemen met mijn Clio en wellicht kunnen jullie uitkomst bieden.
Het betreft een 1.6 K7M motor uit 1998. Eerst liep de clio zeer slecht stationair, na een paar
keer schoonmaken van de stappenmotor was het opgelost. Alleen kwam het steeds sneller
terug en uiteindelijk via onderdelenlijn een complete gasklephuis gekocht en deze er op
gezet daarna geen problemen meer gehad.
Nu heb ik het volgende probleem:
Als ik 's ochtends naar mijn werk toe rijd dan houd hij de eerste 2 straten heel erg in in de 1e
en 2e versnelling. Hij trekt dan op tot de 2000 toeren en de motor loopt daarna terwijl er dezelfde
gas stand wordt aangehouden helemaal terug naar ongeveer 1200 toeren en daarna pakt hij hem
weer op.
Daarna heb ik de hele rit geen problemen meer, maar het is niet alleen bij koude motor. Ik ervaar
het probleem ook als ik de auto uitzet en even snel iets uit de winkel haal en daarna weer weg
rijd. Nu ben ik heel benieuwd of jullie mij op weg kunnen helpen.
Ik heb al een tijdje problemen met mijn Clio en wellicht kunnen jullie uitkomst bieden.
Het betreft een 1.6 K7M motor uit 1998. Eerst liep de clio zeer slecht stationair, na een paar
keer schoonmaken van de stappenmotor was het opgelost. Alleen kwam het steeds sneller
terug en uiteindelijk via onderdelenlijn een complete gasklephuis gekocht en deze er op
gezet daarna geen problemen meer gehad.
Nu heb ik het volgende probleem:
Als ik 's ochtends naar mijn werk toe rijd dan houd hij de eerste 2 straten heel erg in in de 1e
en 2e versnelling. Hij trekt dan op tot de 2000 toeren en de motor loopt daarna terwijl er dezelfde
gas stand wordt aangehouden helemaal terug naar ongeveer 1200 toeren en daarna pakt hij hem
weer op.
Daarna heb ik de hele rit geen problemen meer, maar het is niet alleen bij koude motor. Ik ervaar
het probleem ook als ik de auto uitzet en even snel iets uit de winkel haal en daarna weer weg
rijd. Nu ben ik heel benieuwd of jullie mij op weg kunnen helpen.
-
Steegstr
Re: Clio K7M motor houd in
Nee storingslampje brand niet. Bougies nog niet getest, maar zou hij dan niet constant het probleem moeten hebben?
- roylee
- forum member
- Contacteer:
bougies zijn storings gevoelige dingen en kunnen hele rare dingen met zich mee brengen. uiterraard hoort de bobine hier ook bij. deze kunnen de gekste dingen veroorzaken.
Als je bougies slecht zijn geeft dat als eerst in de lage toerentallen merkbaar problemen. Was bij mij wel tenminste wel zo.
Hoe lang (km's) zitten ze er in?
Overigens heeft Renault een melding:
Dus als de kabels een keer los zijn gehaald met het schoonmaken/vervangen van het gasklephuis en dit is niet gedaan....Renault Service Mededeling 5250A schreef:Bij het inbouwen van de bougiekabels, na werkzaamheden aan de bobine, aan de hoogspanningskabels of aan de bougies, moet u verplicht een strook FLUOSTAR 2L (nummer 82 00 168 855) met een diameter van 2 mm aanbrengen op de binnenwand van de hoogspanningskappen bij de bougie en bij de bobine (als de bobine losse kabels heeft).
-
Steegstr
De bougies zitten er nu ongeveer 37000 km in en zijn vervangen in april 2010. Het stukje van Fluostar is toen waarschijnlijk niet uitgevoerd. Graag zou ik daar wat meer uitleg over willen hebben wat doet het en waar moet ik dat precies aanbrengen? Is dit te verkrijgen bij een gewone garage of moet ik hiervoor echt bij de renault dealer zijn?
Als extra toevoeging vanochtend liet ik de clio 10 min stationair lopen en het probleem kwam toen niet naar voren. Dus alleen als je direct weg rijd.
Zal vanmiddag even een paar nieuwe bougies halen.
Als extra toevoeging vanochtend liet ik de clio 10 min stationair lopen en het probleem kwam toen niet naar voren. Dus alleen als je direct weg rijd.
Zal vanmiddag even een paar nieuwe bougies halen.
Het plaatje war er bij hoort:

Waarschijnlijk kan je dat ook wel bij Brezan krijgen. En anders idd de dealer.

Waarschijnlijk kan je dat ook wel bij Brezan krijgen. En anders idd de dealer.
-
Steegstr
Bedankt voor het plaatje dat maakt een hoop duidelijk. Vandaag de bougies geprobeerd maar nog geen verbetering. Zal morgen de Fluostar even proberen.
Als je het plaatje hebt Arjan moet je ook wel een artikel nummer hebben
! staat daar ook altijd bij namelijk!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
Arjan schreef:Als je bougies slecht zijn geeft dat als eerst in de lage toerentallen merkbaar problemen. Was bij mij wel tenminste wel zo.
Dus als de kabels een keer los zijn gehaald met het schoonmaken/vervangen van het gasklephuis en dit is niet gedaan....Renault Service Mededeling 5250A schreef:Bij het inbouwen van de bougiekabels, na werkzaamheden aan de bobine, aan de hoogspanningskabels of aan de bougies, moet u verplicht een strook FLUOSTAR 2L (nummer 82 00 168 855) met een diameter van 2 mm aanbrengen op de binnenwand van de hoogspanningskappen bij de bougie en bij de bobine (als de bobine losse kabels heeft).
moet zeggen bij ons gebruiken ze dit ook geen eens.
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
- roylee
- forum member
- Contacteer:
ik heb het ook niet gebruikt toen ik mijn bobine verving.
als de bougies en fluostar niks uithalen zou ik het toch zoeken in de bobine.
als de bougies en fluostar niks uithalen zou ik het toch zoeken in de bobine.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht