ik heb al één en ander afgezocht op dit forum, maar kon niet ergens zo snel probleem/antwoord vinden.
m'n 1.5 dci heeft inmiddels ruim 240k gelopen, inmiddels 2e keer distr.ketting vervangen.
Los daarvan het volgende. Ook voor vervangen van distr.set ondervond ik dit probleem.
Met een koude motor, met vast/constant toerental in de 2 3 of 4 tussen 2000-2500 toeren stottert de motor.
Als motor warm is of in de 5 met vast toerental ondervind ik geen stotteringen.
Binnen 5min. zit ik op de snelweg en rij ik eerst 100 in de 5 en is het probleem helemaal verdwenen, en ook later in de 2 3 of 4 blijven de stotter problemen achterwege.
Wat kan hier oorzaak van zijn?
Verder blaast de 1.5dci rustig door....geen vermogensproblemen, alleen een trillend/schokkend versnellingspook. (welbekende kwaal)
stotterende 1.5 dci
stotterende 1.5 dci
did drive Clio II PhAseIII 1.5 dci 82pk dynamique luxe
Now drive a
Volvo V40 1.9d
Clio IV Dynamique 1.5dci 90pk
Now drive a
Volvo V40 1.9d
Clio IV Dynamique 1.5dci 90pk
Re: stotterende 1.5 dci
Het schokken van je versnellingspook kun je voor een groot deel oplossen door je versnellingsbaksteun te vervangen. Die rubber is kapot of gewoon 'op'.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Re: stotterende 1.5 dci
yes i know!
maar voor de duidelijkheid het stotter probleem staat los van de schokkende versnellingspook.
De pook schokt altijd, en de motor stottert zoals boven aagegeven.
maar voor de duidelijkheid het stotter probleem staat los van de schokkende versnellingspook.
De pook schokt altijd, en de motor stottert zoals boven aagegeven.
did drive Clio II PhAseIII 1.5 dci 82pk dynamique luxe
Now drive a
Volvo V40 1.9d
Clio IV Dynamique 1.5dci 90pk
Now drive a
Volvo V40 1.9d
Clio IV Dynamique 1.5dci 90pk
-
ski
Re: stotterende 1.5 dci
Kan trouwens ook de EGR klep zijn, bij het optrekken is alles normaal?
Re: stotterende 1.5 dci
Bij optrekken gaat alles normaal....ski schreef:Kan trouwens ook de EGR klep zijn, bij het optrekken is alles normaal?
verstuivers vervanger dure grap? of is zoiets zelf te doen?
did drive Clio II PhAseIII 1.5 dci 82pk dynamique luxe
Now drive a
Volvo V40 1.9d
Clio IV Dynamique 1.5dci 90pk
Now drive a
Volvo V40 1.9d
Clio IV Dynamique 1.5dci 90pk
-
o8-Carni-8o
Re: stotterende 1.5 dci
Dit heb ik ook nog voor je kunnen vinden:
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?pid=961749
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... a2cd09ffe7
Als ik goed lees kost het vervangen van één verstuiver zo'n €500,-!
Volgens mij moet alles daarna ook weer ingeleerd worden, dus zelf doen wordt lastig. Hopelijk kom je al een eind verder met de oplossing uit de eerste link.
Succes in ieder geval
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?pid=961749
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... a2cd09ffe7
Als ik goed lees kost het vervangen van één verstuiver zo'n €500,-!
Succes in ieder geval
-
ski
Re: stotterende 1.5 dci
Voor 250 heb je wel een revisie verstuiver, dan idd inleren ect dat is een dure grap al met al maar aangezien hij wel goed optrekt ( wat juist met kapotte verstuivers niet het geval is ) kan het best de EGR zijn. Die is die kan stuk zijn maar ook gewoon erg smerig en die kun je prima zelf schoonmaken, moet je wel de echte klep eruit pakken niet alleen de regelaar
en miss op die km stand kun jeje motor een keer laten flushen, goedje in de olie gooien en hallf uur laten draaien en dan verversen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 5283 Weergaves
-
Laatste bericht door ForceMaple
-
- 4 Reacties
- 4677 Weergaves
-
Laatste bericht door Scarface450
-
- 0 Reacties
- 3385 Weergaves
-
Laatste bericht door Luuth