ik wil een stel nieuwe bougie's in mijn motor stoppen (mede om te kijken of hij dan zuiniger gaat lopen)
nu zat ik alleen te twijfelen tussen:
-Denso iridium
en
-NGK iridium IX
heeft iemand ervaring met verbeterde bougie's (wat kan je verwachten kwa performance en zuinigheid)
lees ik op sommige plekken over denso en sommige over ngk...
dit komt in een clio 1.6 16V (k4m) waar ik binnenkort ook een performance inlegfilter in wil leggen...
bougie keuze
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
Re: bougie keuze
hey arjan,
bedankt voor je reactie!
maar waarom zou je dat bij een 1.6 niet merken?
alle motoren krijgen er bij wijze van procentueel toch meer vermogen (en zuinigheid)?
verder wil ik ook betere bougie's omdat als ik hard accelereer in de lagere versnellingen (warme motor uiteraard) hij een slagje overslaat
bedankt voor je reactie!
maar waarom zou je dat bij een 1.6 niet merken?
alle motoren krijgen er bij wijze van procentueel toch meer vermogen (en zuinigheid)?
verder wil ik ook betere bougie's omdat als ik hard accelereer in de lagere versnellingen (warme motor uiteraard) hij een slagje overslaat
-
ski
En ik zou geen NKG nemen, die hebben het niet zo op hoogtoerige motoren, althans bij Peugeot raden ze het af
-
Initiale22
Ja, en Michelin banden rijden in Nederland niet fijn.ski schreef:En ik zou geen NKG nemen, die hebben het niet zo op hoogtoerige motoren, althans bij Peugeot raden ze het af
NGK is het beste bougiemerk ter wereld, dat weet elke vakman.
-
ski
Excuus ik wist niet dat er een vertegenwoordiger van NKG op het forum zatInitiale22 schreef:Ja, en Michelin banden rijden in Nederland niet fijn.ski schreef:En ik zou geen NKG nemen, die hebben het niet zo op hoogtoerige motoren, althans bij Peugeot raden ze het af
NGK is het beste bougiemerk ter wereld, dat weet elke vakman.
Ik zeg alleen wat ik gehoord heb, hoogtoerige motoren schijnen te heet te worden voor die bougies waardoor je motorschade zou kunnen oplopen.
Don't shoot the messenger!
Renault heeft ook gewoon NGK en niet echt problemen.
En je hebt het over Peugeot he is al iets heel anders
En je hebt het over Peugeot he is al iets heel anders
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
ik heb dus de NGK's besteld (de NGK BKR6EIX)
prijs viel best mee (€33,20 inclusief verzenden)
deze laat ik er binnenkort door mijn garage op zetten
heb de dop er niet voor en mijn uitlaat moet er nog een keer recht onder gehangen worden (denk dat de vorige eigenaar het zelf gedaan heeft)
ook inleg K&N luchtfilter besteld (deze leg ik er wel zelf in) en dan ga ik kijken of ik de airbox (die dempingsbox net effe voor het luchtfilter) erin laat zitten of eruit haal :D
ik laat jullie weten hoe het bevalt!
prijs viel best mee (€33,20 inclusief verzenden)
deze laat ik er binnenkort door mijn garage op zetten
heb de dop er niet voor en mijn uitlaat moet er nog een keer recht onder gehangen worden (denk dat de vorige eigenaar het zelf gedaan heeft)
ook inleg K&N luchtfilter besteld (deze leg ik er wel zelf in) en dan ga ik kijken of ik de airbox (die dempingsbox net effe voor het luchtfilter) erin laat zitten of eruit haal :D
ik laat jullie weten hoe het bevalt!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 6418 Weergaves
-
Laatste bericht door necessaryevil