Ik weet niet of dit in het goede topic staat, maar leek me het meest logisch..
Ik heb mijn Clio nu een maandje en kom er net achter dat de airco niet werkt. Wellicht deed hij het al niet bij aankoop, maar ik wist niet hoe ik dat kon zien.. Volgens de dame die hem verkocht deed de airco het, maar de cruisecontrol niet. Het lbijkt andersom te zijn..
Ik ben bij de Speedy geweest om hem een servicebeurt te geven en te laten vullen (een andere garage vermoedde dat hij alleen leeg was). Speedy deed echter een test en vertelde mij dat als hij gevuld was hij het nog steeds niet zou doen. Motor sloeg niet aan. Om het probleem te achterhalen zou verder onderzoek nodig zijn. Het "aircolampje" binnen doet het overigens wel. Omdat ik al best wat geld in de auto heb zitten heb ik aangegeven eerst nog even te wachten, maar wil dit niet te lang doen (slecht voor 't systeem).
Vraag: Zijn er bij dit type auto veel voorkomende problemen waar ze als eerste naar moeten kijken? Hebben jullie nog andere tips, waar ik mogelijk zelf al naar kan kijken?
Thanx!
Airco werkt niet
Re: Airco werkt niet
Kan zijn dat de druksensor die op de leiding zit defect is.
Met de motor bedoel je neem ik aan de airco pomp?
Met de motor bedoel je neem ik aan de airco pomp?
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
Eventueel how-to hoe te vervangen de condensor:
https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 03&t=11446" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 03&t=11446" onclick="window.open(this.href);return false;
-
slhaarsma
Oke, thanx, dit weekend maar eens terug naar de garage voor een onderzoekje idd; hopen dat t meevalt!
Airco is idd niet noodzakelijk, maar toch wel erg fijn! En jammer als ie het niet doet wanneer je de auto ooit weer goed wil verkopen..
Airco is idd niet noodzakelijk, maar toch wel erg fijn! En jammer als ie het niet doet wanneer je de auto ooit weer goed wil verkopen..
Kan ook zijn dat het koudemiddel bijgevuld moet worden. Als er te weinig in zit stopt de airco ook.
-
slhaarsma
Het koudemiddel moet idd bijgevuld worden, maar de Speedy kon al testen of de airco wel aan zou slaan als hij volledig bijgevuld zou zijn en dit was niet het geval.. Doen ze daar standaard, om te voorkomen dat men een systeem dat niet werkt of lek is voor niets bijvult..
Ga deze week maar eens afspraak maken, en hopen dat het iets simpels is..
Ga deze week maar eens afspraak maken, en hopen dat het iets simpels is..
-
slhaarsma
Ik heb de airco vandaag toch maar eerst laten bijvullen. Bleek iig niet lek te zijn. Na bijvullen leek de airco het eerst inderdaad niet te doen, maar na een minuut of 10 sloeg hij toch ineens aan. Ik dus blij naar huis. Later op de dag wilde ik de airco nog ff testen, en bleek hij het nu weer niet te doen. Leidingen werden ook niet koud.
Ik vermoed dus dat de computer de airco als het ware blokkeert vanwege die oude storingsmeldingen. Zou dit kunnen bij dit type/bouwjaar? En kent iemand een goed adresje in Groningen waar de computer uitgelezen en volledig gereset kan worden?
Thanx!
Ik vermoed dus dat de computer de airco als het ware blokkeert vanwege die oude storingsmeldingen. Zou dit kunnen bij dit type/bouwjaar? En kent iemand een goed adresje in Groningen waar de computer uitgelezen en volledig gereset kan worden?
Thanx!
Bij de dealer kunnen ze het natuurlijk, maar hebben ze ook naar je druksensor gekeken?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 5404 Weergaves
-
Laatste bericht door LexMeister
-