Artikelnummer Valeo koppelingset voor RS fase 1

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
vlugge_japie

Artikelnummer Valeo koppelingset voor RS fase 1

Bericht door vlugge_japie »

Hallo,

Ik heb een CLIO RS fase 1 van juni 2001(model 1999-2001) en moet de koppeling gaan vervangen. Zou iemand mij misschien kunnen vertellen welke koppelingsset ik moet bestellen, want de meeste websites komen met 2 Valeo-types op de proppen die ongeveer 50 euro in aanschaf verschillen.

Het gaat om de 801985 of de 826558,

Alvast bedankt,

Mvgr,

Jaap :driving:
o8-Carni-8o

Re: Artikelnummer Valeo koppelingset voor RS fase 1

Bericht door o8-Carni-8o »

Op je kenteken heb ik inderdaad de twee sets van Valeo en één van Luk gevonden.

Bij de specificaties van de Valeo varianten zit er één verschil in, namelijk:

-03.01, Mot.F4R-730 bij de van €141,-
-12.03, Mot.F4R.7.30 bij die van €212,-

Mijn boerenverstand zegt dat de bovenste geschikt is voor auto's van 1999 t/m maart 2001 en de onderste van maart 2001 t/m december 2003.

Je hebt een JC5 bak, maar weet je toevallig ook de specificatiecode? (3 cijfers, zoals bij je motor F4R 730) Deze kan je opvragen bij de Renaultdealer als je hem niet weet.

Als anderen even mee willen kijken: http://www.mijnautoonderdelen.nl/zoeken ... artcode=50

Succes iig,

Kevin
vlugge_japie

Ha,

Bedankt voor de snelle reactie,

Mijn boeren verstand zegt ook dat het de eerste zou moeten zijn. Echter heb ik een van de laatste fase 1 modelen. Op een aantal punten wijkt mijn auto af van de standaard fase 1. Als voorbeeld, mijn auto heeft een dubbele lambda en een afwijkende middendemper! Ik ga even contact opnemen met de monteur van Renault die aan mijn auto werkt wellicht kan die ea opzoeken, Renault gebruikt immers ook Valeo maar doet er dan een Renault doos omheen en rekent vervolgens het dubbele.

Waar kan ik de bakcode vinden? Boven onder?

Alvast bedankt!
vlugge_japie

Goeie tip,

Ik zal vanmiddag even langs Brezan gaan.

Distributie is in 2010 gedaan bij 119k, de auto staat nu op 154k. We gaan daarom het blok kantelen, ik heb hulp van iemand die al honderden van deze renault blokken heeft gedaan dus sleuteltechnisch moet het geen probleem zijn, het is alleen een beetje lullig als ik de verkeerde onderdelen bestel en we komen erachter als de boel open ligt. De auto is ook mijn daily driver vandaar dat het belangrijk is dat het in een keer lukt.

Koppeling moet overigens vervangen worden ivm een versleten druklager.
vlugge_japie

Hoi,

Even bij Brezan langs geweest, die gokten dat het de 826558 moet zijn. Wat ik niet begrijp omdat de beste man het er over had dat het waarschijnlijk de < maart 2001 zou moeten zijn, dat is echter de 801985. Kosten voor de 826558 €262. Hij adviseerde de LUk te nemen van €141.

Toch nog maar even doorzoeken dus.
vlugge_japie

Ok,

Na wat gezoek op de Engelse fora,

De Clio II (98>2005) 2.0i Sport 172 16V £80.62 VAL801985

en de

Clio II (98>2005) 2.0i RS 16V ,182 £102.61 VAL826558

Ik ga dus de bovenste bestellen omdat ea ook wordt bevestigd door 182 bezitters met Renault nummers 77 01 476 557, die we weer terugvinden bij Valeo 826558. Logisch, want de 182 heeft meer vermogen en dus een zwaardere, koppeling nodig. Daarnaast is de 182 in kleinere aantallen gemaakt waardoor de 'spare parts' als ze alleen op de 182 te gebruiken zijn duurder worden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”