Gas blijft hangen + schommelend toerental koppeling in

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
HJvdElst

Gas blijft hangen + schommelend toerental koppeling in

Bericht door HJvdElst »

Ik heb sinds een tijdje het zwaar irritante probleem dat mijn gas blijft hangen af en toe. Het is begonnen toen ik mijn gasklephuis heb schoongemaakt. Dit gebeurd vooral met warme motor en als ik lang in een laag toerental blijf rijden. Bijvoorbeeld als ik op een 50km weg rijd en een rotonde nadert, trap ik de koppeling in en gaat mijn toerental zelfs iets omhoog. koppeling niet in : iets onder 2000 rpm met koppeling in iets boven de 2000 rpm.

Wat ik ook heb is een schommelend toerental als ik rijd met de koppeling in. Heb de volgende dingen al laten doen om het probleem op te lossen, maar niks heeft geholpen:

-nieuwe stappenmotor
-nieuwe MAP-sensor
-leiding van de carterontluchting gemonteerd (zat er helemaal niet op en daardoor kreegtie valse lucht)

Dit is allemaal gedaan door een garage en hebben samen met mij al enige uurtjes gezocht naar het probleem. Heeft een van jullie een idee wat het kan zijn?
cliozwart
forum starter
Contacteer:

Re: Gas blijft hangen + schommelend toerental koppeling in

Bericht door cliozwart »

Is er geen vacuum lek...?

Heb je mogelijkheden om het lambda signaal uit te lezen tijdens het hoog stationair draaien? Als dat normaal schommelt tussen 0.1 en 0.8 volt dan weet je in iedergeval zeker dat de ECU de brandstof toevoer goed kan regelen.

Is de gasklep positie sensor nogwel goed? Misschien heb je die omzeep geholpen tijdens het schoonmaken? IS de koelwater temperatuur sensor wel inorde?

succes!
HJvdElst

Re: Gas blijft hangen + schommelend toerental koppeling in

Bericht door HJvdElst »

Bedankt voor je reactie! Ik ga er ff naar kijken :wink:
Laatst gewijzigd door Arjan op 30 mar 2012 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”