Tikkend /bonkend geluid links voor!!
-
Beertjes4.clio16V
Tikkend /bonkend geluid links voor!!
Hallo, heb een probleempje met mijn clio 1.6 16v uit 2003.
Het volgende doet zich voor ; als ik op de snelweg rijd rond de 120km p/u en ik stuur naar links hoor ik een tikkend/beetje bonkend geluid, als ik hem b.v in een lange bocht naar links sterker naar links stuur is het weg.
Als ik dus een beetje zigzaggend rij over de middenstreep hoor je het alleen naar links, terug naar rechts sturend is het weer weg.
Het is dus géén zoemend geluid!
Iemand een idee?
Het volgende doet zich voor ; als ik op de snelweg rijd rond de 120km p/u en ik stuur naar links hoor ik een tikkend/beetje bonkend geluid, als ik hem b.v in een lange bocht naar links sterker naar links stuur is het weg.
Als ik dus een beetje zigzaggend rij over de middenstreep hoor je het alleen naar links, terug naar rechts sturend is het weer weg.
Het is dus géén zoemend geluid!
Iemand een idee?
Re: Tikkend /bonkend geluid links voor!!
blokjes van de middenstreep ?
:lol:
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Beetje humor moet kunnen op dit forum, dat merk je nog wel als je hier wat vaker kijkt. Iedereen is hier hartstikke behulpzaam, dus maak je niet zo druk. Stel je anders even voor bij Wie is Wie, dat is wel zo netjes.
excuus ! als je je stuur helemaal indraait zodat je de hoes van de aandrijfas kunt zien, zit die dan nog op zn plek?
en misschien moet je je post even in clio II plaatsen, mensen met meer verstand van het betreffende type.
en misschien moet je je post even in clio II plaatsen, mensen met meer verstand van het betreffende type.
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
-
Guido0w
-
Aapie
Misschien schokbrekers bovenaan loszitten? kan voor bonken zorgen.. maar dat zou je dan eigenlijk altijd moeten horen..
-
cliomaster
het kan de wiel lager zijn, want ik heb zelf ook het probleem nu en ik heb het opgelost door een nieuwe lager er in te zetten.
het enige is wel, dat als het zo is, dat het ook to expencive is om te laten maken in de garage.
het enige is wel, dat als het zo is, dat het ook to expencive is om te laten maken in de garage.
-
Beertjes4.clio16V
hoi bas jan heb mijn reactie verwijdert was op dat moment niet zo in mijn hum sorry, bedankt iedereen voor de reacties.
Heb inmiddels alle kogels vervangen, ook alle rubbers vervangen inclusief taatspotlagers en stootrubbers,(het geluid bij het naar links sturen was dus een kapotte fuseekogel,was kompleet aan barrels) feit blijft echter het bonkend geluid als ik over een richel of drempel rijd en ook bij het sterk insturen links of rechts een klakkend/tikkend geluid, heb alles zo een beetje vernieuwd dus heb geen idee meer.
Het is geen aandrijfas want die zijn ook gecontroleerd!
Iemand nog een idee?
Heb inmiddels alle kogels vervangen, ook alle rubbers vervangen inclusief taatspotlagers en stootrubbers,(het geluid bij het naar links sturen was dus een kapotte fuseekogel,was kompleet aan barrels) feit blijft echter het bonkend geluid als ik over een richel of drempel rijd en ook bij het sterk insturen links of rechts een klakkend/tikkend geluid, heb alles zo een beetje vernieuwd dus heb geen idee meer.
Het is geen aandrijfas want die zijn ook gecontroleerd!
Iemand nog een idee?
haha excuses aanvaard hoor !:P
ik zat idd ook te denken aan de taatspot lager, maar aangezien die al vervangen is.. schokbrekers ook allemaal in orde ?
gok van wel, anders zou dat wel zijn opgevallen met het vervangen van de lager.
heb werkelijkwaar geen idee, radio wat harder zetten ?
ik zat idd ook te denken aan de taatspot lager, maar aangezien die al vervangen is.. schokbrekers ook allemaal in orde ?
gok van wel, anders zou dat wel zijn opgevallen met het vervangen van de lager.
heb werkelijkwaar geen idee, radio wat harder zetten ?
- roylee
- forum member
- Contacteer:
tikken bij drempels/richels zal je altijd wel houden. kijk onder de motorkap. Bij de de top mount van je veer zit een ruimte onder. als je met een beetje vaart over een richel rijd komt de hele veer naar beneden totdat dat rubber tegen de onderkant stuitert. Dit maakt ook geluid. Heb ik mij laten vertellen door jeroentune. Hij had er destijds cirkels voor gemaakt die er precies tussen passen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 5485 Weergaves
-
Laatste bericht door edsan
-
- 4 Reacties