CO te hoog volgens APK
-
Noread
CO te hoog volgens APK
Van de week is mijn clio 1 ph 2 afgekeurd op een te hoge CO uitstoot bij verhoogd toerental. Lambda sonde doorgemeten, die regelt gewoon.
Ergens heb ik opgepikt dat er auto's zijn waar de CO uitstoot versteld kan worden door een schroefje ofzo aan te draaien, is dat ook het geval bij clio's of moet ik mijn portemonnee trekken en een nieuwe katalysator eronder hangen?
Ergens heb ik opgepikt dat er auto's zijn waar de CO uitstoot versteld kan worden door een schroefje ofzo aan te draaien, is dat ook het geval bij clio's of moet ik mijn portemonnee trekken en een nieuwe katalysator eronder hangen?
Re: CO te hoog volgens APK
Inderdaad, rij hem eens echt goed warm en gooi hem flink in de toeren!
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
-
Noread
Zelf niet gedaan, ze hebben tijdens de keuring wel een stuk ermee gereden om hem warm te krijgen en toen nog eens gemeten, maar bleef te hoog.
Rij je veel kleine stukjes? De roet wordt dan niet goed uit de auto geblazen, ga er eens een eindje mee rijden en trap hem bij het optrappen flink richting de 6000 toeren.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
-
Noread
Mijn dagelijkse afstand woon-werk is 50km waarvan 35km snelweg. Ding wordt vaak genoeg warm en van tijd tot tijd trap ik hem flink op zijn staart.
Hmm, dat kan het niet zijn dan. Dan laat ik het even aan Henny over.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
-
gerard
ik heb dit ook gehad van alles geprobeerd niets hielp.
bij een andere garage laten keuren die dit door de vingers ziet en je kan er weer een jaar tegen
bij een andere garage laten keuren die dit door de vingers ziet en je kan er weer een jaar tegen
-
Noread
Katalysator vervangen en CO is goed maar de lambda is nog altijd te hoog. Uitlaat is zo ongeveer weggerot onder de auto...
- 16Vke
- forum member
- Contacteer:
met een lekke uitlaat krijg je je lambda nooit goed. Hij moet echt helemaal gasdicht zijn

If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling- Paul Walker
-
Noread
Nieuwe uitlaat hangt d'r onder en ik mag weer een jaar de nederlandse wegen onveilig maken met deze auto. 
- 16Vke
- forum member
- Contacteer:

If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling- Paul Walker
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht