LGP-G3 - Clio 1.4 16v Dynamique

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
FauvJe1987

LGP-G3 - Clio 1.4 16v Dynamique

Bericht door FauvJe1987 »

Beste kenners,

Ik wil zeer graag een andere auto en voel me toch wel erg aangetrokken tot de Clio.
Wel moet deze op LPG-G3 zijn..

Nu heb ik er één gevonden 1.4 16v dynamique bj 2002 en km-stand 199.000.
Wat is een rieele prijs??
Wat doet deze auto op LPG?? Zijn er punten waar ik op moet letten bij aanschaf?

Nu moet bij een clio om de 120.000 km of om de 5 jaar de d-riem vervangen worden...
de km's is deze auto nog lang niet.. maar aan de jaren wel.. wat is de belangrijkste richtlijn: de km's of de jaren?

Alle overige of extra informatie zijn van harte welkom!!
HEEEEL hartelijk dank voor alle reacties alvast!

(mocht deze auto niks worden, dan twijfel ik nog tussen een 1.4 of een 1.6 16v.. scheelt dit veel van elkaar?)
R27
über forummer
Contacteer:

Re: LGP-G3 - Clio 1.4 16v Dynamique

Bericht door R27 »

Ik zou zeggen dat ie zowel qua km's als qua jaren een vervanging distributie zit. En het weegt allbei even zwaar. Als ik dat toch een keuze zou moeten maken, zou ik jaren zeggen. Maar goed, dat is mijn mening.
Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Als de huidige DR er bij 120.000 km op gekomen is zit die er nu 80k op. Qua kilometers kan het dus nog 40k meer hebben. Maar waarschijnlijker is dat de riem bij 5 jaar is vervangen en dus nu ook vernieuwd moet worden. Welke belangrijker is, de gereden kilometers of de leeftijd is niet interessant. Bij de afstand is de riem door slijtage aan vervanging toe. Na vijf jaar is verdroging van de riem én de loop- en spanrollen de reden voor vervanging. In beide gevallen ontstaat dan kans op breuk van riem of rollen.

Wat de auto doet op gas? Verbruik ligt op gas altijd een tikkeltje hoger dan op benzine. Hangt dan ook nog af van de dikte van je schoenzool :wink: Wat betreft de gasinstallatie, die heeft ook op z'n tijd onderhoud nodig.
Contacteer:

Bericht door Age »

ach, het enige onderhoud wat mijn LPG installatie vraagt is om de 30.000 km een nieuw filtertje.....
De installatie is betrouwbaarder dan de auto waar het in zit..hahaha

En verbruik? Ja, wel wat meer... bij een 1.4 weet ik het niet.
Groet, Age
FauvJe1987

Bericht door FauvJe1987 »

De auto is dik in orde, rijdt heel erg fijn, ziet er goed uit, loopt rustig, geen speling enzo.
Maar de DR wil de garage niet voor zijn rekening nemen, de APK wil nog wel eventueel.
Maar qua prijs komen we niet bij elkaar, hij heeft mijn Corsa 1.2i sport helemaal afgekraakt, uit zijn woorden
bijna rijp voor de sloop, dikke onzin dus!
Ondaks dat mijn km's later zijn (192k) mn LM-velgen onbeschadigd, maar zitten hem teveel beginnende
roestplekjes, of nja.. blaasjes.

voor 2000,- mag ik de clio overnemen zonder inruil. Maar zo meenemen, geen APK en geen DR..
dus vind het te trikkie. Ik zoek nog wel even verder.

Zijn er mensen die ervaring hebben met een clio 1.4 a 1.6 16v op gas? Rijden ze hier goed op, hoeveel km's
kunnen ze aan??
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”