Hallo, ik ben hier al een tijdje aangemeld en kijk altijd graag mee alleen nu heb ik zelf een "probleem". Mijn thermostaathuis was lek en die is vervangen maar nu heeft de monteur (denk ik) wat fout gedaan want de koelvloeistof werd er steeds uitgegooid. Nu heb ik hem zelf aangevuld en waar gedraaid totdat de fan op de radiateur aansloeg. Allemaal prima en het pijl in het reservoir stond netjes tussen min en max, nu dacht ik laat ik hem gewoon maar even aftoppen tot max, zo gezegd zo gedaan maar als ik hem nu aanzet loopt heel het reservoir vol (tot ver over max!) ik heb er al wat uit proberen te halen met wat doekjes maar dit haalt niet heel veel uit aangezien elke keer als ik hem weer aanzet hij weer terug volloopt!
Voor de duidelijkheid ik zet hem aan met de dop van het reservoir eraf.
Nu is mijn vraag als ik hem gewoon start en er mee ga rijden gooit die alles er dan uit of moet ik toch zelf (of laten doen) koelvloeistof eruit halen.
Het gaat om een clio uit 99 met een 1.4 8v
teveel koelvloeistof
-
invine
Re: teveel koelvloeistof
Ho ik merk dat ik hem in de verkeerde sectie heb gezet, zou iemand zo vriendelijk willen zijn hem te verplaatsen?
-
invine
Auto is helemaal nagekeken en er is verder geen probleem met de temperaturen. de fan slaat gewoon netjes aan wanneer die moet, geloof rond de 99 of 98 graden. Hij doet het gewoon prima alleen heb ik er nu teveel KVS in gestopt, althans zo ziet het eruit.
-
invine
Ik heb hem net even gestart en het niveau daalt inderdaad, ik neem aan dat die de teveel aan KVS er gewoon uitgooit?
- Contacteer:
verplaatstinvine schreef:Ho ik merk dat ik hem in de verkeerde sectie heb gezet, zou iemand zo vriendelijk willen zijn hem te verplaatsen?
Groet, Age
-
invine
Hij was dus helemaal leeg na 20km, nu heb ik hem weer bijgevuld en even warm laten draaien. Nu ging ik kijken en ik dacht te horen dat die ergens lekte, nu ging ik kijken en zag dat achter het blok (als je voor de wagen staat) een slang lekte en er lag een plas in/op het subframe eronder (dat verklaard waarom ik niks zie liggen op de grond!). Hoort deze slang bij het koelsysteem? Ik kan namelijk niet zien waar die heen gaat.
-
invine
Ik durf dus niet zeker te zeggen of het kvs is, ik denk het wel maar ik kan er niet bij om het te voelen/ruiken. Mijn monteur zei dat die hele systeem vacuum had gezogen en compressie test had gedaan en dat dat allemaal in orde was (en natuurlijk bijgevuld) nu ben ik zelf alweer bijna 7L verder en heb ik het hopelijk gevonden. Oh hij had ook de pakking en die klem vervangen!
Ik heb er een foto van gemaakt, maar het is allemaal niet heel duidelijk.

Voor de duidelijkheid, deze slang zit niet in de buurt van het thermostaathuis.
Ik heb er een foto van gemaakt, maar het is allemaal niet heel duidelijk.

Voor de duidelijkheid, deze slang zit niet in de buurt van het thermostaathuis.
-
invine
Ja dat zal ik vanmiddag wel even proberen te doen, maar de slang zit dus nergens op aangesloten en hangt maar wat (kon er vanmorgen net bijkomen) en voelt helemaal poreus aan. Dus ik ga straks maar even langs de garage denk ik!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht