Speakers advies
-
Fiable
Speakers advies
Hallo allen, ik heb zojuist dit setje ( Pioneer TS-G1322I ) voor in de deuren geplaatst maar het valt eigenlijk heel erg tegen als ik het vergelijk met het originele geluid. heeft iemand van jullie een goed alternatief? Ik wil graag alle originele boksen en tweeters vervangen voor iets wat niet te snel kraakt en een mooie hoge toon en goede bass heeft. ik hoop dat jullie wat tips voor me hebben. alvast bedankt!
Re: Speakers advies
Het verbaasd me inderdaad niet dat die speakers alsnog niet klinken, voor dat geld heb je niets.
Ik zou voor een composetje gaan op eigen vermogen (op de originele radio) Dan heb je voor 125 euro een leuk setje.
Je zou er dan nog een actief subwoofertje bij kunnen zetten ter ondersteuning. Schade? 300-350 euro.
Je zou ook nog een stap verder kunnen gaan, ik begrijp dat je geen boombox op wielen wil.
Dan kun je alsnog een composet, maar dan iets sterker, op een versterker aansluiten en dan een klein subwoofertje ter ondersteuning.
Dan heb je voor een krappe 500 euro echt een leuk setje.
Ik zou voor een composetje gaan op eigen vermogen (op de originele radio) Dan heb je voor 125 euro een leuk setje.
Je zou er dan nog een actief subwoofertje bij kunnen zetten ter ondersteuning. Schade? 300-350 euro.
Je zou ook nog een stap verder kunnen gaan, ik begrijp dat je geen boombox op wielen wil.
Dan kun je alsnog een composet, maar dan iets sterker, op een versterker aansluiten en dan een klein subwoofertje ter ondersteuning.
Dan heb je voor een krappe 500 euro echt een leuk setje.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
Ik heb dit voorjaar mijn speakers vervangen door MTX. Inderdaad, een composet en een setje met aparte tweeters. Het gekraak van de standaard speakers ben ik kwijt, nu alleen de deurpanelen nog eens goed vast zetten want zelfs met zo'n "simpele" set begint het interieur te trillen als het volume een keer open gaat. Bij normaal volume zit er een mooi geluid in met met een heel goed hoog/laag bereik. Voor zo'n complete set ben je nu nieuw ongeveer € 175,- tot € 200,- kwijt. Misschien zelfs minder.
Goed geluid komt voornamelijk van goede speakers dus moet je daar iets meer voor uitgeven. Zelfs de goedkoopste radio kan je daarmee nog leuk laten klinken.
Bij de afsluitmeet komt Benni met een demobus en een berg kennis. Misschien een idee je licht daar ook eens op te steken?
Goed geluid komt voornamelijk van goede speakers dus moet je daar iets meer voor uitgeven. Zelfs de goedkoopste radio kan je daarmee nog leuk laten klinken.
Bij de afsluitmeet komt Benni met een demobus en een berg kennis. Misschien een idee je licht daar ook eens op te steken?
Inderdaad een goede. Je moet als eerste weten of je een versterker wil gaan gebruiken of niet. Je kunt zonder versterker wel een composet van 200 euro kopen, maar dat haalt niets uit omdat je radio te weinig vermogen levert om deze volledig te benutten. Dan ben je met een composet van 125-150 euro al een heel eind 
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
-
Fiable
Dank jullie wel voor de tips! Ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik ga doen.
Het moet natuurlijk wel Een verbetering zijn, dus dan kom je al snel uit op een versterker..
Maar dat is dus wat ik juist niet meer wil maar wel zou moeten als ik echt kwaliteit wil horen dus..
Het moet natuurlijk wel Een verbetering zijn, dus dan kom je al snel uit op een versterker..
Maar dat is dus wat ik juist niet meer wil maar wel zou moeten als ik echt kwaliteit wil horen dus..
Met alleen een goede composet ga je echt al een eind vooruit op het setje van een paar tientjes wat je er nu in hebt zitten
Als je een stapje verder wil kom je bij een versterker inderdaad. Ik zit zelf ook op dit moment in die fase...ik wil eigenlijk geen versterker of subwoofer meer, maar als je alleen een composet aan wil sturen heb je aan een compacte versterker genoeg. Die kun je onder je stoel eventueel kwijt.
Als je een stapje verder wil kom je bij een versterker inderdaad. Ik zit zelf ook op dit moment in die fase...ik wil eigenlijk geen versterker of subwoofer meer, maar als je alleen een composet aan wil sturen heb je aan een compacte versterker genoeg. Die kun je onder je stoel eventueel kwijt.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
-
Elmo1908
Ik zit hier te snuffelen en wil zelf ook mn speakers aanpakken. Wat voor Composetje moet ik dan kopen? Heeft iemand daar een typenummer voor?
Ik wil dus gewoon orginele radio houden en niet lopen kloten met versterkers etc.'
Zit er achter ook nog ergens ruimte voor speakers dan? Heb een fase 2 3deurs.
Edit: Zie nu dat ik in een clio 3 topic zit terwijl ik een 2 heb.
Ik wil dus gewoon orginele radio houden en niet lopen kloten met versterkers etc.'
Zit er achter ook nog ergens ruimte voor speakers dan? Heb een fase 2 3deurs.
Edit: Zie nu dat ik in een clio 3 topic zit terwijl ik een 2 heb.
- bart0ving
- über forummer
- Contacteer:
Ik heb (clio 3 ph1) voorin de Pioneer Ts-q131c set. Die is speciaal op renaults aansluitingen afgestemd. Achterin de kofferbak zit de pioneer ts-wx210a. Achterin de auto zal ik je dan een tweeweg setje aanraden van 13cm. Ik hoop je geholpen te hebben met de info.
-
Elmo1908
Ja super, zal eens beginnen met de speakers voor en als ik meer wil die set achter ook monteren.
Dan nog even kijken wat ik doe met mijn iphone, die wil ik ook graag aansluiten op de radio.
Kan natuurlijk een Parrot halen die iphone muziek afspeelt, maar is dat qua kwaliteit gelijk aan direct met kabel aansluiten?
Dan nog even kijken wat ik doe met mijn iphone, die wil ik ook graag aansluiten op de radio.
Kan natuurlijk een Parrot halen die iphone muziek afspeelt, maar is dat qua kwaliteit gelijk aan direct met kabel aansluiten?
- Contacteer:
verplaatstElmo1908 schreef: Edit: Zie nu dat ik in een clio 3 topic zit terwijl ik een 2 heb.
Groet, Age
- bart0ving
- über forummer
- Contacteer:
Ik heb ook een parrot (mki-9100) maar die heb ik weer uit de auto gehaald omdat ik het dash origineel wil houden. Heb nu een Audio Connection Box die we nog hadden liggen.
-
Elmo1908
Maar werkt dat wel lekker die 9100? Dan streamt hij de muziek via bluetooth toch?bart0ving schreef:Ik heb ook een parrot (mki-9100) maar die heb ik weer uit de auto gehaald omdat ik het dash origineel wil houden. Heb nu een Audio Connection Box die we nog hadden liggen.
Ik heb diezelfde parrot. Dat werkt perfect. Spotify premium account en je hebt offline al je playlists. Ideaal!
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
- bart0ving
- über forummer
- Contacteer:
Inderdaad. En ik gebruik ook spotify. I-de-aal
-
Elmo1908
ok thx. Ga beginnen met die speakerset voor en de mki 9100. Ben benieuwd! Dan komen die speakers achter later wel een keer.
- bart0ving
- über forummer
- Contacteer:
ik zie dat je uit zwolle komt. ik kan ook even testen of de mki9100 van mij het nog 100% doet, en dan kan je hem evt. ook voor bijv 50% van de nieuwprijs opkomen halen. Ik kan hem evt. ook thuisbezorgen.
-
Elmo1908
Dat zou natuurlijk geweldig zijn! Als je set nog netjes is en helemaal werkt kom ik die gewoon even ophalen!bart0ving schreef:ik zie dat je uit zwolle komt. ik kan ook even testen of de mki9100 van mij het nog 100% doet, en dan kan je hem evt. ook voor bijv 50% van de nieuwprijs opkomen halen. Ik kan hem evt. ook thuisbezorgen.
edit: ik wou hem hier gaan bestellen:
http://www.telecomtelecom.nl/carkits/12 ... gn=beslist
Wat zou jij ervoor willen hebben?
- bart0ving
- über forummer
- Contacteer:
Voor 60 euro mag je hem wel ophalen. Moet hem alleen eerst nog wel testen
-
Elmo1908
Ok deal, als hij werkt haal ik hem op voor 60 euro. Is gewoon nog netjes en compleet?
Edit: Ik zie net in de topic van jouw auto de clioclub sticker, dit moet ik ook hebben! Waar waar waar?
Edit: Ik zie net in de topic van jouw auto de clioclub sticker, dit moet ik ook hebben! Waar waar waar?
-
RougeClioII
Even een oud topic aanhalen, om te voorkomen dat ik onnodig nieuw topic moet aanmaken haha.
Welke inbouwdiepte kan ik maximaal aanhouden (zonder dingen te hoeven verbouwen) in een Clio II, Fase II (5-deurs). Ik wil al mijn luidsprekers vervangen. Een setje van Alpine lijkt me wel wat (Composet en twee losse speakers achter en een losse versterker)
Welke inbouwdiepte kan ik maximaal aanhouden (zonder dingen te hoeven verbouwen) in een Clio II, Fase II (5-deurs). Ik wil al mijn luidsprekers vervangen. Een setje van Alpine lijkt me wel wat (Composet en twee losse speakers achter en een losse versterker)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 4270 Weergaves
-
Laatste bericht door jeroen33
-
- 0 Reacties