motorisch probleem clio

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
davevs

motorisch probleem clio

Bericht door davevs »

goede middag.
ik heb met mijn renault clio opeens een motorisch probleempje denk ik. ik heb zelf geen verstand van auto's en ik hoop dat een van jullie mijn kan helpen als ik beetje een uitleg geef over wat ik heb.
als ik me koppeling oplaat komen gaat me auto trillen. geef ik dan gas dan hoor je de motor brullen. en de auto trilt. dat is alleen in ze 1 en 2de versnelling. als ik naar ze 3 ga en ik maak nog redelijk wat toeren doet ie het ook. maar veel minder als ze 1 en 2de. als de auto in ze vrij staat een ik geef gas doet ie het niet. dus ben er wel achter dat het niks met toeren te maken heeft. kan iemand mijn vertellen wat het is of kan zijn. hoop dat ik beetje goede uitleg heb gegeven.

mvg dave
Il Girasoli
forum starter
Contacteer:

Re: motorisch probleem clio

Bericht door Il Girasoli »

Klinkt als een versleten koppeling.
Als de motor toeren gaat maken, gaat de snelheid dan verhoudingsgewijs mee?
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Lijkt inderdaad op een versleten koppelingsplaat.

Wat gebeurd er al je met ca. 10 km/u volgas geeft in de derde versnelling met de koppling los. Gaat de auto versnellen en loopt het toerental langzaam op of gaat de snelheid bijna niet omhoog maar het toerental wel?
Is het de laatste is het zeker de koppelingsplaat.
davevs

Bericht door davevs »

Hallo

Arjan ik heb geprobeerd wat jij zij. ik heb hem in ze 3 gezet bij de 10 km per uur en dan gas geven. de auto gaat rustig vooruit en me toeren teller gaat ook rustig omhoog. en dat trillen en het geluid komt van de rechter voorkant. heel wazig allemaal. maarja

mvg dave
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Dan is het niet je koppelingsplaat. Aan de rechterkant... Voornamelijk bij hogere toeren en dan specifiek tijdens het optrekken?

Kan dan de aandrijfas zijn. Die willen wel eens torderen. Wordt dan een soort "wokkel".
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Denk het wel. Probleem is alleen bij rijden Henny. Hoewel het natuurlijk niet uit te sluiten is...
davevs

Bericht door davevs »

hallo

de motor steun is nog goed. ja het is voornamelijk met optrekken.en toeren maken dan hoor je het als ik gewoon normaal gas geef dan valt het allemaal wel mee. je hoort het wel maar het is niet zo erg als dat je toeren maakt.
maarja als het me aandrijving is kan dat veel problemen geven als ik er gewoon mee door rij??

mvg dave
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Wanneer het in de as zit waardoor het trillen wordt veroorzaakt kan het gevolg zijn dat het lager waain de as in je versnellingsbak loopt kapot gaat.

Maar, ik denk dat je het wel eerst moet laten nakijken wat het is. We kunnen op het forum aandragen wat we denken dat het is aan de hand van jouw omschrijvijng, zien en ervaren kan een heel ander beeld geven :wink:
davevs

Bericht door davevs »

hallo.

het is gemaakt. ik heb toch niet goed gekeke bij me motor steun. motor steun was totaal naar de klote. dus effe nieuwe opgezet en het is nu over gelukkig. iedereen bedankt voor de hulp!

mvg dave
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”