motorisch probleem clio

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
davevs

motorisch probleem clio

Bericht door davevs »

goede middag.
ik heb met mijn renault clio opeens een motorisch probleempje denk ik. ik heb zelf geen verstand van auto's en ik hoop dat een van jullie mijn kan helpen als ik beetje een uitleg geef over wat ik heb.
als ik me koppeling oplaat komen gaat me auto trillen. geef ik dan gas dan hoor je de motor brullen. en de auto trilt. dat is alleen in ze 1 en 2de versnelling. als ik naar ze 3 ga en ik maak nog redelijk wat toeren doet ie het ook. maar veel minder als ze 1 en 2de. als de auto in ze vrij staat een ik geef gas doet ie het niet. dus ben er wel achter dat het niks met toeren te maken heeft. kan iemand mijn vertellen wat het is of kan zijn. hoop dat ik beetje goede uitleg heb gegeven.

mvg dave
Il Girasoli
forum starter
Contacteer:

Re: motorisch probleem clio

Bericht door Il Girasoli »

Klinkt als een versleten koppeling.
Als de motor toeren gaat maken, gaat de snelheid dan verhoudingsgewijs mee?
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Lijkt inderdaad op een versleten koppelingsplaat.

Wat gebeurd er al je met ca. 10 km/u volgas geeft in de derde versnelling met de koppling los. Gaat de auto versnellen en loopt het toerental langzaam op of gaat de snelheid bijna niet omhoog maar het toerental wel?
Is het de laatste is het zeker de koppelingsplaat.
davevs

Bericht door davevs »

Hallo

Arjan ik heb geprobeerd wat jij zij. ik heb hem in ze 3 gezet bij de 10 km per uur en dan gas geven. de auto gaat rustig vooruit en me toeren teller gaat ook rustig omhoog. en dat trillen en het geluid komt van de rechter voorkant. heel wazig allemaal. maarja

mvg dave
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Dan is het niet je koppelingsplaat. Aan de rechterkant... Voornamelijk bij hogere toeren en dan specifiek tijdens het optrekken?