RSTuner Performance Analyzer Resultaten

Voor algemene Clio II vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
Ezra
forum member
Contacteer:

RSTuner Performance Analyzer Resultaten

Bericht door Ezra »

Het leek me wel leuk om de PA resultaten van iedereen wat te vergelijken. Ik had het tot gistermiddag nog nooit gebruikt maar het is best wel geinig.

Volgens Fastchip moet je in 3e versnelling bij lage toeren vol gas (WOT) geven en zo doorgaan tot de limiter of er net voor. En het aantal kg wat je linksonder kan intypen is ook belangrijk. Ik had gewoon maar wat ingetypt maar volgens mij is 1300 iets teveel..

Ik ben benieuwd naar de resultaten! :thumbsup:
En ja, resultaten die nietszeggend zijn wegens vele variabelen, bla bla bla...
172 / 2.0 16V
Ezra
forum member
Contacteer:

Re: RSTuner Performance Analyzer Resultaten

Bericht door Ezra »

Gelijk maar die van mij:

Afbeelding

En misschien leuk om erbij te vermelden wat de mods zijn.

Mods:
- Open luchtfilter
- Decat
172 / 2.0 16V
dopestuff
über forummer
Contacteer:

Bericht door dopestuff »

ik denk dat je daar bij het aantal KG het gewicht van je auto moet vermelden (dit is denk ik voor mensen die hun auto ook gestript hebben)
vandaar dat jou pk's ook een beetje laag zijn...
Ezra
forum member
Contacteer:

Bericht door Ezra »

Ja dat klopt, het TOTALE gewicht. Inclusief bestuurder, brandstof, enz. Ik wist eigenlijk het standaard gewicht van de Clio niet dus heb ik maar gegokt.
Je zal het trouwens nooit helemaal weten tenzij je alles op een weegbrug weegt maar goed het is ook meer voor de fun.
172 / 2.0 16V
dopestuff
über forummer
Contacteer:

Bericht door dopestuff »

volgens het rdw is mijne rijklaar 1110 KG (rs phase 2) stel je hebt nog een sub en alles moet je er ook bij rekenen dus ik kom denk ik rond de 1180/1190 (zeg voor het gemak 1200)
Ezra
forum member
Contacteer:

Bericht door Ezra »

Ja ik denk dat je eigen gewicht + benzine het zwaarste zal wegen. Maar dat zal inderdaad rond de 1200 uitkomen.
Zal binnenkort eens even een nieuwe poging wagen! Ik had er gisteren 3 gedaan en dit was niet echt de beste maar wel de laatste. Er staat dat je verschillende resultaten kan vergelijken dus ik dacht dat die er automatisch steeds bijkomen bij een nieuwe run. Dit is dus niet zo, als je het resultaat wil bewaren dan moet je het opslaan, anders wordt de vorige automatische gewist.
172 / 2.0 16V
fvdberg

Bericht door fvdberg »

Je kan denk beter niet met het rijklaar gewicht werken, dat is het lege gewicht van de auto + bestuurder van 75kg en 90% gevulde brandstoftank. De kans is groot dat dit niet klopt. Als je te veel gewicht invult geeft die grafiek aan dat je meer vermogen heb dan je daadwerkelijk heb, vul je te laat gewicht in andersom.

Het beste kan je met het gewicht van het lege voertuig (1010 kg) werken. Daarbij tel je je eigen gewicht op + brandstof en vloeistoffen en alle andere dingen die je nog in je auto heb liggen (laptop). Zo kom je het dichtste bij een goede meting.

Heb zelf ook een keer een meting gedaan, volgens mij was de maximale KW toen iets van 90. Dit was voordat ik een fastchip map erin heb gezet en er zat toen ook een verkeerd luchtfilter in. Zal binnekort ook weer eens mooi grafiekje maken!
Ezra
forum member
Contacteer:

Bericht door Ezra »

Ja dus 1010 + gewicht bestuurder + (aantal L benzine x 0,7) + andere objecten.

Ik denk dat ik dan uitkom op 1010 + 80 + ?? + laptop/onderhoudsboekje/ijskrabber :p (laat het 3 kg zijn?) + andere vloeistoffen (ook 3 kg?) = 1096 + nog de benzine.

Helemaal exact zal het nooit worden maar het komt nu dichter in de buurt dan de 1300 die in had ingevuld :thumbsup:
172 / 2.0 16V
dopestuff
über forummer
Contacteer:

Bericht door dopestuff »

nee want als je zo rekent dan is het met een volle tank 1096+45=1141kg

En dat terwijl benzine lichter is als water, maar dit cancelled jou hele lichte laptop+jou kleren weer een beetje uit ;)
Ezra
forum member
Contacteer:

Bericht door Ezra »

Maar wat is er mis met die berekening dan? Benzine is inderdaad per liter 0,7kg.
172 / 2.0 16V
dopestuff
über forummer
Contacteer:

Bericht door dopestuff »

ik weet niet of jij een netbook van 2 kg hebt (wat volgens mij nog niet bestaat) maar een "normale" laptop weegt volgens mij al snel een kg of 5/6 daar komt de rstuner bij en je boekjes en trekkers enz (dus 3kg is dan zeker niet realistisch)

ik weet trouwens niet of ze bij het gewicht wel het reservewiel+bijbehorend gereedschap rekenen...
Ezra
forum member
Contacteer:

Bericht door Ezra »

Dat was denk ik enkele jaren geleden.. Ik heb een MacBook van 2.3 kg. Maar goed het zal uiteindelijk ook niet aankomen op 1 of 2 kg..
172 / 2.0 16V
dopestuff
über forummer
Contacteer:

Bericht door dopestuff »

nee dat is waar, ik denk dat het belangrijker is dat je zorgt dat je de "test" op een goed vlakke/horizontale weg doet
Ezra
forum member
Contacteer:

Bericht door Ezra »

Ja precies. Ik heb inmiddels ook de 98 map gekocht. Die zal morgenochtend wel in de mail staan dus dan kan ik ook een vergelijkende run doen!
172 / 2.0 16V
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Algemeen (vraag & antwoord)”