Ik heb het bleutooth uitlees app. binnen
De auto hield af en toe (ook) nog een klein beetje in en schakeld af en toe over op benzine.
Vooral bij stationair.
Ik had de auto gister vanmiddag rijdendeweg ook nog in de noodloop
heb de noodloop ook in de een log file in de tel (.csv)
Uitgelezen met OBDScope (nokia)
2 Foutmeldingen
1. P0130 O2 sensor circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 1)
2. P0300 Random/multiple Cilinder Misfire Detected.
De 2de fout melding heb ik vermoedelijk vorige week zelf veroorzaakt toen ik om de beurt.
de stekkers van de bobine aan en los gekoppelt heb om te vernemen of de auto op alle cilinders gelijk loopt.
(laten lopen op 2,3,4--1,3,4--1,2,4--1,2,3) dit leek goed.
op de tel kon ik zien dat de sensor 0,0 volt aan gaf
toen even aan de kabel van die sensor gemorreld toen gaf die 0,12 en daarna 0,04 aan
(wel veel te weinig lijkt mij)
de 2de sensor gaf 0,60 aan
ik heb de stekker van de 1ste sensor nu los liggen en beide stekkers ingespoten met kontactspray.
De stekker die verbonden word met de sensor heeft 4 draden
1.grijs
2.groen
3.roze
4.rood/bruin
de 4 draden bij de o2 (lamdasensor) weg
1. wit
2. wit
3. zwart
4. grijs
Kan iemand mij vertellen welke waardes ik waar hoor te meten?
En hoe ik het best kan meten?
(Ik begin nu te snappen waarom de vorige eigenaar van de auto af wou...... 4 kromme velgen temp sensor al vervangen ivm warme start problemen deze zijn nu over spontaan knipperende alarm lichten en nog deze storing)