Typische Franse luïgheid of toch een probleempje? Als ik s'middags (s'morgens totaal geen last) iets te vlot uit de startblokken schiet, slaat de motor af en brandt het acculampje. Let wel: Alleen als de auto met de neus naar beneden staat! Laat ik de motor echter een seconde of 20 draaien en rijd ik dan weg is er niks aan de hand. Ook s'ochtends als ik de straat uitrijd heb ik dit probleem niet.....Het is dus 1 keer per dag en alleen als ik na het starten direct wegrijd bergje af.
Roept U maar!
Ik dacht zelf aan een iets wat vervuilde stappenmotor.
Opstartprobleem, siësta of??
Re: Opstartprobleem, siësta of??
Da's nou echt weer een leuke
Voor jou niet natuurlijk, ik bedoeld gewoon leuke wazige storing. Wat, of welk onderdeel heeft er last van als je op een helling staat. Iets waar vloeistof in zit is dan het eerste waar je aan denkt. Dan ook nog iets wat geblokkeerd kan raken en dus naar de voorkant gericht zit maar na het starten door een werveling in de vloeistof "ontstopt" raakt...
Mijn eerst keus: Benzine filter
Voor jou niet natuurlijk, ik bedoeld gewoon leuke wazige storing. Wat, of welk onderdeel heeft er last van als je op een helling staat. Iets waar vloeistof in zit is dan het eerste waar je aan denkt. Dan ook nog iets wat geblokkeerd kan raken en dus naar de voorkant gericht zit maar na het starten door een werveling in de vloeistof "ontstopt" raakt...
Mijn eerst keus: Benzine filter
Daar heb ik ook nog aan gedacht. Maar waarom brandt het accu lampje dan?? En kan het niks te maken hebben met het doorslippen van de multiriem bij het starten?
[edit]
Toevoeging: De auto/motor bokt niet. Als de lampjes er niet waren zou je niet merken dat de motor uit was gevallen.
[edit]
Toevoeging: De auto/motor bokt niet. Als de lampjes er niet waren zou je niet merken dat de motor uit was gevallen.
Ja, goeie...
Maar bij een slippende multiriem verwacht je het in elke stand. Of de neus nu naar beneden wijst of omhoog, of dat de auto gewoon vlak staat... De dynamo of spanningregelaar lijkt me niet want die heeft daar echt geen last van. Oliedruk sensor? Gaat het lampje weer niet van branden.
dit bedoelde ik dus met "een leuke"...
Kan het iets met de accu te maken hebben. Laag niveau accuzuur? Als je schuin staat is de hoek met de pluspool van de accu het hoogst punt daarvan...
Maar bij een slippende multiriem verwacht je het in elke stand. Of de neus nu naar beneden wijst of omhoog, of dat de auto gewoon vlak staat... De dynamo of spanningregelaar lijkt me niet want die heeft daar echt geen last van. Oliedruk sensor? Gaat het lampje weer niet van branden.
Kan het iets met de accu te maken hebben. Laag niveau accuzuur? Als je schuin staat is de hoek met de pluspool van de accu het hoogst punt daarvan...
Wat verandert er dan na 20 seconden? Want, laat ik de motor even ronddraaien (ik neem 20 seconden als leidraad om de problematiek te onderstrepen, maar na 10 seconden geeft het ook weinig problemen) heb ik nergens last van. En ik heb alleen last als ik binnen een minuut op een stijle helling rijd. Ook als ik de koppeling intrap.....
Bedankt voor het meedenken!
Het accupeil ga ik dit weekend wel eens nakijken. You never know.
Waarom ik dacht dat het de slippende multiriem kon zijn is omdat er dan te weinig spanning naar het circuit op gaat. Wat ik wel kan doen is dadelijk alle stroomverbruikers uitzetten en dan proberen om meteen weg te rijden. Kijken of het euvel zich voordoet.
Bedankt voor het meedenken!
Waarom ik dacht dat het de slippende multiriem kon zijn is omdat er dan te weinig spanning naar het circuit op gaat. Wat ik wel kan doen is dadelijk alle stroomverbruikers uitzetten en dan proberen om meteen weg te rijden. Kijken of het euvel zich voordoet.
Accu levert inspanning bij het starten, duikt daardoor iets in vermogen en wordt daarna gecompenseerd door de dynamo?
Misschien wel ver gedacht allemaal maar dat het alleen is wanneer de auto op een helling staat maakt dat zo.
Misschien wel ver gedacht allemaal maar dat het alleen is wanneer de auto op een helling staat maakt dat zo.
Ik sluit het daarom ook niet uit. Nakijken kost niks en de achterliggende gedachten klinken wel logisch. Ik ga het dus checken!