hallo,
ik heb in mijn garage een clio staan die helaas al een jaar lang stil staat. ik ben hard op zoek naar een passend motorblok, helaas is de auto ingevoerd en de garages vertellen mij dat de motorcode overeen moet komen van het blok dus heb ik nog steeds geen blok gevonden...
nou heb ik een vriend die zegt dat de motorcode niet overeen hoeft te komen en dat een megane motor ook past, zelf heb ik er helaas weinig verstand van dus graag zou ik van een aantal clio kenners willen weten of het inderdaad mogelijk is om een megane motor er in te zetten of een andere clio motor (waarvan de motorcode dus niet overeen komt)?
Motorblok vervangen
-
Daniel de Rijke
Re: Motorblok vervangen
Past vast van megane, zijn immers dezelfde motoren.
Wellicht kom je met de motorsteunen niet uit en zou je die van een clio moeten gebruiken.
Je hebt nu een motor in de clio liggen die kapot is? Of heb je enkel een chassis gekocht?
Wellicht kom je met de motorsteunen niet uit en zou je die van een clio moeten gebruiken.
Je hebt nu een motor in de clio liggen die kapot is? Of heb je enkel een chassis gekocht?
-
Clio1999
de originele motor ligt erin, maar door een defect olielampje is het helaas kapot gegaan...
ik zal eens rond gaan kijken voor een blok dan, bedankt alvast
Moet bij een Mégane blok ook even opletten dat de aandrijfassen/versnellingsbak past.
-
Daniel de Rijke
Assen en bak heeft hij zelf, de versnellingsbakken hebben dezelfde bakhuizen en zijn hoogstens intern anders ivm verhouding.
Zijn eigen bak en assen passen dus
Zijn eigen bak en assen passen dus
-
Clio1999
Welk jaar is de Clio? Risico met een nieuwe motor is dat ook deze niet in een beste staat verkeert. Waarom je huidig blok niet reviseren? Ook dat brengt kosten met zich mee maar je weet wel wat je hebt.Clio1999 schreef:de originele motor ligt erin, maar door een defect olielampje is het helaas kapot gegaan...
-
Clio1999
de clio komt uit 1999, maar zoals ik al zei ik heb er weinig verstand van en mij is verteld dat het onderblok gewoon niet meer te redden is, dus ik weet niet of dit wel kan door hem te reviseren?
en wat zijn de kosten ongeveer van een revisatie?
en wat zijn de kosten ongeveer van een revisatie?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 4098 Weergaves
-
Laatste bericht door mvanhelden
-
- 5 Reacties