Hallo allen,ik heb een vraag over mijn clio sport uit 2001,sinds een paar dagen valt mijn snelheidsmeter ineens naar nul mn km stand doet het dan niet meer,maar ook mn centrale deurvergrendeling niet meer? Ik vermoed zelf dat het probleem met een relais te maken moet hebben,maar ik kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten? Wie weet wat dit probleem kan zijn of is en hoe kan ik het oplossen?
Mvg
Angelo
snelheidsmeter en centrale deurvergrendeling
Re: snelheidsmeter en centrale deurvergrendeling
Op je versnellingsbak zit een opname element rijsnelheid:

Die zal geen goed contact hebben of mogelijk defect zijn. Maak de stekker eens goed schoon en spuit in met contactspray. Helpt dat niet kan je die vervangen.
Omdat je ramen ook niet werken kan het zijn dat jouw Clio al een UCH heeft. 2001 is wat aan de vroege kant maar toch. Kijk onder je zekeringenkast of je daar een platte, zwarte doos ziet van ongeveer 12x18x 3 cm. Zit die daar heb je een UCH. Dan kan het probleem daar in zitten. Het opname element maakt namelijk gebruik van de "+ na contact" in de UCH. En in de UCH zit ook de schakeling voor je raambediening.... Laat in dat geval dan eerst de auto uitlezen.

Die zal geen goed contact hebben of mogelijk defect zijn. Maak de stekker eens goed schoon en spuit in met contactspray. Helpt dat niet kan je die vervangen.
Omdat je ramen ook niet werken kan het zijn dat jouw Clio al een UCH heeft. 2001 is wat aan de vroege kant maar toch. Kijk onder je zekeringenkast of je daar een platte, zwarte doos ziet van ongeveer 12x18x 3 cm. Zit die daar heb je een UCH. Dan kan het probleem daar in zitten. Het opname element maakt namelijk gebruik van de "+ na contact" in de UCH. En in de UCH zit ook de schakeling voor je raambediening.... Laat in dat geval dan eerst de auto uitlezen.
-
Koifreak
Hartstikke bedankt voor deze info al,zal ze eens uit proberen en kijken of het heeft gehoplen,laat het wel weten of dit heeft gewerkt of niet.
Bedankt
Angelo
Bedankt
Angelo
-
Koifreak
Hoi Arjan,vandaag hebben we de stekker eraf gehad,maar dat heeft geen resultaat geboekt(helaas) de ramen werken er niet op,maar wel de automatische deurvergrendeling.
Weet je toevallig nog iets waar het aan zou kunnen liggen?
Weet je toevallig ook hoeveel mototrsteunen er op het blok zitten? Ik kom er maar aan 3,maar waar ik de steunen heb besteld zeggen dat er 4 op zitten?
Heb er 1 gevonden rechtsonder,linksboven en onderaan.
Mvg
Angelo
Weet je toevallig nog iets waar het aan zou kunnen liggen?
Weet je toevallig ook hoeveel mototrsteunen er op het blok zitten? Ik kom er maar aan 3,maar waar ik de steunen heb besteld zeggen dat er 4 op zitten?
Heb er 1 gevonden rechtsonder,linksboven en onderaan.
Mvg
Angelo
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 3377 Weergaves
-
Laatste bericht door Duck