Everybody,
Iemand ervaring met het plaatsen van LED op halogeen. Denk hierbij aan de knipperlichten achter en voor.
Ondertussen heb ik mijn licht + remlicht al LED, nu nog de knipperlichten.
Als ik die allemaal in LED omzet, gaat hij als een gek knipperen en doen de waarschuwingslichten het niet meer.
Nu dacht ik aan de weerstand.
Iemand een idee?
Gaat btw om een Renault Clio 1.2 phase 2 uit '99.
Thanks!
LEd i.p.v. halogeen.
Re: how to: LEd i.p.v. halogeen.
Nee geen canbus, je Relais krijgt simpel gezegt bepaalde weerstand van de lamp. In dit geval is die weerstand van een ledje te klein waardoor je relais op hol slaat en je lampen te snel knipperen. Een weerstandje er tussen knutselen zal wel helpen 
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
-
Wouterdeloos
Re: LEd i.p.v. halogeen.
kan je me uitleggen hoe het moet. Werkelijk waar geen verstand van elektronica!sj0ertum schreef:Nee geen canbus, je Relais krijgt simpel gezegt bepaalde weerstand van de lamp. In dit geval is die weerstand van een ledje te klein waardoor je relais op hol slaat en je lampen te snel knipperen. Een weerstandje er tussen knutselen zal wel helpen
Mischien heb je hier wat aan. http://www.leds-buy.nl/weerstand-50w-6ohm.html
2.0 16v RS
-
Wouterdeloos
Thanks, hier heb ik veel aan. Nu even uitvogelen hoe ik die moet plaatsen. Heb jij enig idee?
- Petare
- forum member
- Contacteer:
Het standaard 21W lampje heeft als deze brandt een bepaalde weerstand en spanningsval over het lampje staan, deze weerstand van de lampjes gecombineerd zorgt ervoor dat de clignoteur in een bepaald ritme knippert. Wat je ziet bij auto's met een kapot knipperlicht is dat deze snel knipperen en dus een optisch en geluidssignaal geven. Omdat LED's een lager energie verbruik hebben is de spanningsval kleiner en veranderd de snelheid van het knipperen.
Die weerstand dient parallel aan je lamp geschakeld te worden. En aub niet met de klip-dingetjes die er vaak bij zitten, maar gewoon solderen. Je heb er voor elke 21W lamp, 1 zo'n weerstand nodig. Hoe dat zit met de 5W knipperlichten aan de zijkant weet ik niet zeker.
Die weerstand dient parallel aan je lamp geschakeld te worden. En aub niet met de klip-dingetjes die er vaak bij zitten, maar gewoon solderen. Je heb er voor elke 21W lamp, 1 zo'n weerstand nodig. Hoe dat zit met de 5W knipperlichten aan de zijkant weet ik niet zeker.
Vrouw: '09 Clio III Dynamique 1.2TCE (Good old D4Ft)
Ikke: '17 Talisman Initiale Paris 1.6TCE 7EDC (M5M)
Ikke: '17 Talisman Initiale Paris 1.6TCE 7EDC (M5M)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 3404 Weergaves
-
Laatste bericht door Glaxo
-
- 3 Reacties