sport kat geluid
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
sport kat geluid
hey mensen,
mijn auto staat bij de garage voor een nieuwe lambda sonde, maar voor het geval dat het niet de sonde is maar de kat zelf die op is...
wie weet hoeveel extra geluidsproductie een sport kat heeft tegenover een standaard?
mijn auto staat bij de garage voor een nieuwe lambda sonde, maar voor het geval dat het niet de sonde is maar de kat zelf die op is...
wie weet hoeveel extra geluidsproductie een sport kat heeft tegenover een standaard?
-
Daniel de Rijke
Re: sport kat geluid
Sportkat laat wel wat extra geluid door, ik rij zelf met een 200cells sportkat.
Een garage kan heel makkelijk na gaan of een lamba kapot is,
Is zelfs al te zien bij de co meting.
Zelf heb ik 2 nieuwe gemonteerd vorige week, ze gaven niet de juiste waardes en voor de mapping op de dynodag in july moeten ze 100% werken anders word hij niet gemapt.
Succes ermee
Een garage kan heel makkelijk na gaan of een lamba kapot is,
Is zelfs al te zien bij de co meting.
Zelf heb ik 2 nieuwe gemonteerd vorige week, ze gaven niet de juiste waardes en voor de mapping op de dynodag in july moeten ze 100% werken anders word hij niet gemapt.
Succes ermee
Ik heb ook een 200 cells sportkat. Vind het niet echt veel harder, het geluid. Maar toch wel iets meer dan standaard.
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
ok dus de extra herrie valt wel mee (omdat ik de huidige uitlaat erg goed vind klinken)
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
auto terug van de garage, beide lambda sensoren zijn vervangen
hij loopt beter maar nog niet 100% (zei de garage al) ze gaven de tip voor bougie's
deze heb ik dus al besteld en wil het zelf gaan doen (dus deel inlaat spruitstuk eraf) heb je verder niet speciale tools voor nodig toch (hooguit een torx bitje en normaal sleuteltje?)
een nieuwe pakking moet ik dus ook nog effe regelen...
hij loopt beter maar nog niet 100% (zei de garage al) ze gaven de tip voor bougie's
deze heb ik dus al besteld en wil het zelf gaan doen (dus deel inlaat spruitstuk eraf) heb je verder niet speciale tools voor nodig toch (hooguit een torx bitje en normaal sleuteltje?)
een nieuwe pakking moet ik dus ook nog effe regelen...
-
Daniel de Rijke
Het zijn 2 pakkingen die je nodig hebt.
1. Inlaat op de inlaat bocht (die met de 4 gaten van de luchtkanalen)
2. Onder de inlaat zit nog een ei vormige pakking die tussem de kleppendeksel en inlaatspruitstuk komt.
Bougie's gaan gewoon met bougiedop 16
Wel bougies van ngk oid nemen niet die goedkopen
1. Inlaat op de inlaat bocht (die met de 4 gaten van de luchtkanalen)
2. Onder de inlaat zit nog een ei vormige pakking die tussem de kleppendeksel en inlaatspruitstuk komt.
Bougie's gaan gewoon met bougiedop 16
Wel bougies van ngk oid nemen niet die goedkopen
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
nee de originele NGK PFR6E-10 bougies...
ps: de boutjes hoeven niet op moment toch? (gewoon met verstand, en zonder loctite?)
nee de originele NGK PFR6E-10 bougies...
ps: de boutjes hoeven niet op moment toch? (gewoon met verstand, en zonder loctite?)
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
OK, de bougie's dus vervangen net, ik heb nog niet gereden maar het is eigenlijk nog exact hetzelfde als ervoor...
dus wat is er nu gedaan:
bougie's vervangen
lambda's allebei vervangen
de bougie's waren wel nattig, en die van cilinder 3 die was nat
zou het dan de bobine zijn of toch de kat? iemand ideeën?
dus wat is er nu gedaan:
bougie's vervangen
lambda's allebei vervangen
de bougie's waren wel nattig, en die van cilinder 3 die was nat
zou het dan de bobine zijn of toch de kat? iemand ideeën?
-
Daniel de Rijke
Bobine kan of misschien de bougiekabels?
Als je kat verstopt zit moet je dat wel ruiken achter de auto, is hij kapot dan hoor je net.
Anders even loshalen en met een lampje er in schijnen? Dan kun je wel het een en ander al uitsluiten
Als je kat verstopt zit moet je dat wel ruiken achter de auto, is hij kapot dan hoor je net.
Anders even loshalen en met een lampje er in schijnen? Dan kun je wel het een en ander al uitsluiten
Ik draai de bougies altijd handvast met een verlengstuk en een bougiedop, en daarna geef ik hem met de ratel nog een kwartslag. 
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
nu ik er een weekend mee heb gereden, is hij van die verse bougie's het wel beter gaan doen (minder hikken en helemaal geen bokken)
dan zou ik dus gaan denken in de richting van de bobine?
dan zou ik dus gaan denken in de richting van de bobine?
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
ja die zien er opzich prima uit...
ik ga morgen denk ik effe naar de renault dealer voor wat kleine dingetjes, en denk ik ook een bobine halen/bestellen (weet niet precies wat het kost?)
ik ga morgen denk ik effe naar de renault dealer voor wat kleine dingetjes, en denk ik ook een bobine halen/bestellen (weet niet precies wat het kost?)
-
Daniel de Rijke
Met de motor revisie heb ik mijne preventief vervangen omdat ik toch bezig was.
De oude werkt goed die mag je best lenen voor te testen.
Enkel ff heen en weer sturen
De oude werkt goed die mag je best lenen voor te testen.
Enkel ff heen en weer sturen
-
Daniel de Rijke
Ik koop dat aan de hand van inkoops prijzen, ik heb dus geen idee wat het particulier kost.
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
bedankt voor het aanbod, ik heb hem inmiddels al gehaald (€61,-)
ik ga hem er binnenkort op zetten (hopelijk zondag)
ik ga hem er binnenkort op zetten (hopelijk zondag)
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
ik heb dus ook de bobine vervangen (en meteen de kabels schoongemaakt welke en best goed uitzagen)
het voelt wel weer iets soepeler, maar het is nog steeds niet opgelost
ik denk dat de volgende stap de kat zelf is? (of kan het ook een injector ofzo zijn)?
hij verbruikt wat meer als normaal...
het voelt wel weer iets soepeler, maar het is nog steeds niet opgelost
ik denk dat de volgende stap de kat zelf is? (of kan het ook een injector ofzo zijn)?
hij verbruikt wat meer als normaal...
-
Daniel de Rijke
Injector cilinder 3 is een bekend probleem van de f4r motoren in alle types die er van zijn.
Die gaat haperen en druppelen ipv sprayen.
Je hebt 2 opties, nieuwe injector van de dealer en hopen dat het daad werkelijk injector 3 is.
Of alle 4 even demonteren en naar een revisie bedrijf brengen voor te laten testen en reinigen. Ik heb er laatst 90euro voor betaald, let wel was voor 5 stuks.
Die gaat haperen en druppelen ipv sprayen.
Je hebt 2 opties, nieuwe injector van de dealer en hopen dat het daad werkelijk injector 3 is.
Of alle 4 even demonteren en naar een revisie bedrijf brengen voor te laten testen en reinigen. Ik heb er laatst 90euro voor betaald, let wel was voor 5 stuks.
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
nou dat klinkt logisch, want zoals eerder gepost waren alle uitgewisselde bougie's nattig, maar vooral die van cilinder 3 (logisch als druppels)
wat kost een injector ongeveer?
wat kost een injector ongeveer?
-
Daniel de Rijke
Kijk het morgen even na voor je.
Maar zoals gezegt het is wel een gokje, persoonlijk zou ik ze even laten testen en reinigen dan weet je het zeker.
Maar zoals gezegt het is wel een gokje, persoonlijk zou ik ze even laten testen en reinigen dan weet je het zeker.
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
Ja dat is het juist
Ik heb de auto elke doordeweekse dag nodig
Dus ik kan ze er niet effe uithalen en een (paar) dagen wachten totdat ze terug zijn...
Ik zat te denken om dus nr 3 gewoon te vervangen en terwijl alle 4 de oude nog vastzitten op de benzine rail (maar de benzine slang los is)
Met een spuitbus carburateur rieniger er druk op te zetten en dan te (starten) zo zouden ze dus allemaal gereinigd moeten worden...
Ik heb de auto elke doordeweekse dag nodig
Dus ik kan ze er niet effe uithalen en een (paar) dagen wachten totdat ze terug zijn...
Ik zat te denken om dus nr 3 gewoon te vervangen en terwijl alle 4 de oude nog vastzitten op de benzine rail (maar de benzine slang los is)
Met een spuitbus carburateur rieniger er druk op te zetten en dan te (starten) zo zouden ze dus allemaal gereinigd moeten worden...
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
ik zit toch weer te twijfelen, dat het wel beter is door een bedrijf te laten reinigen+testen
weet er iemand in het westen van het land een bedrijf die dat soort dingen doet?
weet er iemand in het westen van het land een bedrijf die dat soort dingen doet?
-
Daniel de Rijke
Via de clip kun je de milivolts Mv afzien van de lambda, die moeten tussen een bepaald berijk zitten. Maar dit kan indd ook via de co meeting naar bovdn komen.
Nogmaals injector 3 is het bijna altijd maar blijft een dure gok om die blindelings te vervangen.
Heb er vrijdag niet meer aangedacht om prijs van de injector op te zoeken maar weet zeker dat het over de 110euro pst was
Nogmaals injector 3 is het bijna altijd maar blijft een dure gok om die blindelings te vervangen.
Heb er vrijdag niet meer aangedacht om prijs van de injector op te zoeken maar weet zeker dat het over de 110euro pst was
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 4154 Weergaves
-
Laatste bericht door Damianvanes
-
- 4 Reacties