Clio 1.4 16V 2000 | Doffe knal bij insturen & gezoem/gebrom

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
wouterN

Clio 1.4 16V 2000 | Doffe knal bij insturen & gezoem/gebrom

Bericht door wouterN »

Voor dat ik mijn probleem voor leg, stel ik mij graag eerst even voor. Mijn naam is Wouter, 26 jaar en ik woon (sinds kort) in Venlo. Sinds afgelopen november ben ik in het bezit van een Clio 1.4 16V uit 2000.

Aangezien ik totaal geen verstand van auto's heb (ik weet hoe ik er mee moet rijden, maar daar houdt het dan ook mee op), wil ik het volgende aan jullie voorleggen.

* Sinds een maand hoor ik bij het scherp insturen naar links (bijvoorbeeld bij een rotonde, of het wegrijden bij een links-afslaand-stoplicht) een doffe knal. Als ik rechtsaf sla/stuur hoor ik deze niet.
* Na een lange rit op de snelweg (60+ min) hoor ik bij een bepaald toerental een soort van brom/zoem. Ik kan deze "laten verdwijnen" door gas los te laten. of juist bij te geven. Ik heb dit een tijdje geleden ook gehad en toen is het verholpen door een beunhaas.

Kan het nu zijn dat de homokineet RV het begeven heeft/gaat begeven? Of lijken deze klachten ergens anders op te wijzen?

Graag jullie input, zodat ik een idee heb wat er aan de hand is. Aangezien ik verhuisd ben, ben ik ook nog op zoek naar een handig adresje. Wie heeft er goede ervaring met bepaalde personen in provincie Limburg en/of Oost-Brabant?

Hartelijk bedankt!
Grt
Wouter
Heinzeman
forum starter
Contacteer:

Re: Clio 1.4 16V 2000 | Doffe knal bij insturen & gezoem/geb

Bericht door Heinzeman »

2e klacht is idd een wiellager, heb precies dezelfde klacht gehad 2 maanden terug, was daarvoor 163 inc montage bij de renault dealer kwijt
Huidig:
Renault Megane 1.5 DCI 2012

Vorig:
Renault Laguna 1.9 DCI 2006
Renault Clio 1.4 16v 2004
Mazda 323F 1.5 16v 1996
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”