Ik wil de versnellings bak olie verversen. Welk merk olie moet ik hebben? En welk type?
Ik dacht aan 75w80 van kroonolie , kan het erin,? Of moet ik van Elf nemen? Het is voor mn Rs fase 2.
welk olie voor versnellingsbak, voor de RS ?
Re: welk olie voor versnellingsbak, voor de RS ?
75w80 moet er inderdaad in volgens Renault. (API GL5 of MIL-L 2105 G of D standaard)
En ik neem aan dat je dan de SP 1061 van kroon oil bedoeld? Die is namelijk GL4, dus weet niet of het dan net zo geschikt is.
En ik neem aan dat je dan de SP 1061 van kroon oil bedoeld? Die is namelijk GL4, dus weet niet of het dan net zo geschikt is.
http://oliehandel.nl/Eurol/HPG-75W80-GL5-CP#
Die heeft bijvoorbeeld, als je bij specificaties kijkt, de API GL 5 en MIL-L-2105 D standaarden.
Die heeft bijvoorbeeld, als je bij specificaties kijkt, de API GL 5 en MIL-L-2105 D standaarden.
Ik wou eigenlijk morgen ergens kopen en vervangen, ik ben op zoek naar een winkel die 75w80 verkoopt , ik ga effe verder googlen. Thanks
2.0 16v RS
Ik denk dat ik kroon olie sp 1051 moet hebben , morgen kijken bij brezan wat het kost.
2.0 16v RS
-
Daniel de Rijke
Heb je een trechter met vulhals?
De bijvul plug zit niet boven op de bak maar aan de voorkant.
Je kunt het dus niet zomaar van boven bijvullen, renault heeft een speciale trechter ervoor.
Ik zelf ene gefabriceerd met een stuk slang eraan en een hard eindstukje wat in de bak blijft hangen.
De bijvul plug zit niet boven op de bak maar aan de voorkant.
Je kunt het dus niet zomaar van boven bijvullen, renault heeft een speciale trechter ervoor.
Ik zelf ene gefabriceerd met een stuk slang eraan en een hard eindstukje wat in de bak blijft hangen.
De meeste flessen bakolie hebben een lange tuit die je in de vulopening kan steken. Het is een beetje afhankelijk van hoeveel ruimte er tussen bak en radiator over is of je een trechter nodig hebt.
Bij de RS zal dat niet al te veel zijn vermoed ik.
Bij de RS zal dat niet al te veel zijn vermoed ik.
-
Daniel de Rijke
Lukt bij een rs niet en bij een k4m ook niet
Die tuitjes wat aan de flessen zitten is onbruikbaar in dit geval, hoe weet je trouwens of er genoeg in is gegaan

Die tuitjes wat aan de flessen zitten is onbruikbaar in dit geval, hoe weet je trouwens of er genoeg in is gegaan
Bak olie is ververst , ik ben bij een kennis geweest die heeft een garage , fles heeft een tuitje dat je erin en eruit kan duwen, dat vullen helaas onmogelijk is, geen ruimte ervoor, ik wou het eerst doen met een trechter van halfords met een flexibele tuitje eraan , en dan verlengen met een tuinslang, omdat de parkeerplek voor de deur niet recht is, ben ik toch bij een kennis geweest . Makkelijkste is met een pomp , een soort tuin sprayer voor de schutting. Olie in de bak gooien, beetje pompen ,door de druk gaat de olie de bak in. Helemaal vullen tot het eruit loopt , wachten tot het gedruppel weg , dopje erop klaar.
2.0 16v RS
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht