Ik heb vorige week een Clio 1.2 uit 1999 gekocht
Mijn vraag is als ik hem start gaat gelijk de ventilator van de radiateur draaien
Dit is toch niet normaal of vergis ik me
Deze hoort toch pas aan te slaan als de motor op temperatuur is
radiator ventilator
- Petare
- forum member
- Contacteer:
Re: radiator ventilator
Heeft de auto airco? In mijn auto, een 1.6 uit 2002, is het zo dat zodra de airco aanstaat, de fan op halve kracht/snelheid draait.. In het begin vroeg me dat eerst ook wel is af.. Is het niet zo, dan zou het kunnen dat er een temperatuursensor kapot, het relais ervan blijft hangen of dat er gerotzooid is. Maar voor de oplossing daarvan zou er iemand met meer kennis even een reactie moeten plaatsen.
Succes
EDIT. De fan slaat pas aan als de koelvloeistof boven de normale werktemperatuur uitkomt(te heet)..
Succes
EDIT. De fan slaat pas aan als de koelvloeistof boven de normale werktemperatuur uitkomt(te heet)..
Vrouw: '09 Clio III Dynamique 1.2TCE (Good old D4Ft)
Ikke: '17 Talisman Initiale Paris 1.6TCE 7EDC (M5M)
-
Ton275
Er zit geen airco in en vin draaid gelijk op volle toeren mee
En als ik de kabel van sensor los haal blijft hij gewoon doordraaien
Hij stopt pas als het relais verwijderd word
Miisschien toch maar even naar een garage
En als ik de kabel van sensor los haal blijft hij gewoon doordraaien
Hij stopt pas als het relais verwijderd word
Miisschien toch maar even naar een garage
- Petare
- forum member
- Contacteer:
Oke dan ben je al een stap verder.
Meet even de stekker door waar het relais op zit. Kijk dan of er spanning staat op de polen die de spoel bekrachtigen die zorgt dat het relais zich sluit. Als dit relais gesloten is dan loopt de fan uiteraard. Is dat niet zo dan is het relais kapot. Je moet in een goede situatie op 1 pin 12V tot 14V vinden, vindt je er op 2 spanning dan zit het dieper en niet in het relais. Op veel relais staat een schematische tekening met op welke pinnen wat zit aangesloten.
Ga er gemakshalve van uit dat je die snapt gezien dat je bovenstaande al kon.
Meet even de stekker door waar het relais op zit. Kijk dan of er spanning staat op de polen die de spoel bekrachtigen die zorgt dat het relais zich sluit. Als dit relais gesloten is dan loopt de fan uiteraard. Is dat niet zo dan is het relais kapot. Je moet in een goede situatie op 1 pin 12V tot 14V vinden, vindt je er op 2 spanning dan zit het dieper en niet in het relais. Op veel relais staat een schematische tekening met op welke pinnen wat zit aangesloten.
Ga er gemakshalve van uit dat je die snapt gezien dat je bovenstaande al kon.
Vrouw: '09 Clio III Dynamique 1.2TCE (Good old D4Ft)
-
Ton275
Na twee keer stil te hebben gestaan langs de weg en de anwb het ook niet wist vandaag maar eens de temperatuur sensor en de krukas sensor vervangen.
En wat denk je de ventilator werkt weer normaal zoals het hoort en het inhouden is ook weg

En wat denk je de ventilator werkt weer normaal zoals het hoort en het inhouden is ook weg
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 7368 Weergaves
-
Laatste bericht door Daphner
-
- 2 Reacties