vermogensverlies onder 3500 tpm

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
tsmeets

vermogensverlies onder 3500 tpm

Bericht door tsmeets »

Hallo,

Ik heb met mijn clio 1.5dci (65pk, bj 2004) hetzelfde probleem als eerder op dit forum besproken (zie https://www.clioclub.info/forum/viewtopic.php?t=4912" onclick="window.open(this.href);return false;). Met name trekt ie niet meer op onder de 3500 toeren (daarna lijkt het alsof de turbo wakker wordt en gaat ie normaal door) en op de snelweg haal ik maar tussen de 100 en 110km/u.
Ik heb hetzelfde probleem al een keer gehad in mei van dit jaar, en na 4 dagen zoeken (en het schoonmaken van de EGR klep alsook het vervangen van luchtfilter en brandstoffilter) had het probleem zich vanzelf opgelost. Drie dagen geleden stak het probleem weer de kop op. Weet iemand een oplossing (en liefst een andere dan wachten tot het voorbij gaat :-))???
bedankt!!!

tom
ClioMarcel

Re: vermogensverlies onder 3500 tpm

Bericht door ClioMarcel »

of iets met de elektronica ??
hakan
forum member
Contacteer:

Bericht door hakan »

Ik heb dit dit probleem gehad met de auto van mijn vrouw een megane 1.5 dci 2005 , ook de dingen gedaan wat jij gedaan hebt gedaan, heb ik toen de stekker van de luchtmassa meter eraf gehaald en de auto reed weer op volle kracht, dus luchtmassameter vervangen, als jij ene luchtmassa meter hebt trek eens de stekker los en kijk wat ie doet.
2.0 16v RS
tsmeets

Bericht door tsmeets »

Ik ben zonet toch maar naar de garage gegaan om hem te laten uitlezen. Conclusie: defecte EGR klep. Nieuwe gekocht en zonet geplaatst, en probleem is (hopelijk langdurig) verholpen (kostprijs ongeveer 190 eur incl BTW). Dank voor jullie hulp en suggesties!
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”