Clio fase 2 hoog toerental 4000 rpm

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
mike69

Clio fase 2 hoog toerental 4000 rpm

Bericht door mike69 »

Hoi,

Ik ben een trotse bezitter van een clio 1.6 16v.Echter de laatste tijd varieert mijn toerental oplopend tot 4000 rpm.Ik heb alles gecontroleerd en kan geen lekke vacuum slangen vinden ook is de stappenmotor vervangen,echter geen verschil.

Gisteren heeft ie 4 uur bij de garage gestaan zonder resultaat incl.uitlezen.Nu komt het voor mij onbekende gebeurtenis,als de clio hoog in toeren draait en tik met een een voorwerp op de inlaat buis van cilinder 1 zakt mijn toerental terug naar normale waarde :shock: :shock: .Kan dit dan temaken hebben met de stekker (interface) links boven op het inlaat stuk temaken hebben,het is een platte stekker met daarop een haakspijpje met rubber er omheen.

Ik hoop dat jullie hier een antwoord op hebben,wil het onderdeel wel gelijk bestellen maar ook dit kost weer €140,- bij de dealer.

Gr Mike
WKB

Re: Clio fase 2 hoog toerental 4000 rpm

Bericht door WKB »

hoe bedoel je precies dat met de 4000 toeren? geef je gas tot 4000 toeren en zakt ie na de tik weer terug ook al hou je het gas erop? of draait ie uit zichzelf 4000 toeren ipv stationair?

als het het laatste is kan je even de stekker uit de spruitstuk halen en even je vinger op het gat doen en kijken wat er dan gebeurt als de stekker gewoon even loshangt.

als het automatisch gebeurt zonder gas te geven kan het misschien de gasklep zijn die vast blijft zitten, als je dan een tik geeft dat die misschien weer los schiet. en hij weer op zn stationair gaat draaien.

Gr wouter
ApaX

Bericht door ApaX »

WKB schreef: als het automatisch gebeurt zonder gas te geven kan het misschien de gasklep zijn die vast blijft zitten, als je dan een tik geeft dat die misschien weer los schiet. en hij weer op zn stationair gaat draaien.

Gr wouter
Dit denk ik eigenlijk ook. Ergens moet hij veel lucht aanzuigen, en als er geen lek is dan moet er wel lucht via de gasklep naarbinnen stromen.
Engee
über forummer
Contacteer:

Bericht door Engee »

Ik had het laatst ook, was een klein slangetje aan het gasklephuis losgeschoten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”