Clio Sport 2.0 16V loopt wat onregelmatig

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
Watts

Clio Sport 2.0 16V loopt wat onregelmatig

Bericht door Watts »

Hallo allemaal :laugh4:

Ik ben net nieuw lid en zal me eerst even voorstellen.
Robert Jansen, kom uit Noordwijk aan zee in Zuid-Holland. Ben Renault monteur en heb sinds 3 weken een Renault Clio 2.0 16v weten te bemachtigen in goede staat. Ik ben 23jaar, heb zelf ook nog een oude morris cooper gerestaureerd. Maar mijn dagenlijks vervoer is toch de Clio.
Nu zullen velen wel zeggen, wat moet een Renault monteur hier nu vragen over zijn clio aangezien alle documentatie die er is hij op kan vragen via Renault. Dat klopt. Máár het punt is ook weer dat er niet heel veel bekend is over deze clio's omdat er niet heel veel van zijn verkocht. Wij hebben er maar 2 in onderhoud bij de garage.

Hier de clio:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik zit nu al even met de vraag. Mijn clio loopt stationair wat schuddend. Als je in de auto zit lijkt het net of je op een hobbelpaard zit. Hij draaid wel netjes op 4 cillinders. En op toeren doet hij wat hij moet doen. Hij heeft overigens een blok bobine en geen penbobine's. Heb ook eens gehad, dat 3sec het motorlampje ging knipperen en daarna verdween hij weer.
Storing in het systeem was dan "verbranding gemist" maar wanneer het motorlampje ging branden liep hij gewoon netjes op 4 cillinders.
De bougies zijn een tijdje geleden vervangen dit zijn nu NGK's R Bougies. De weerstand waarden moeten tussen de 3000ohm en de 10.000ohm zijn van de bougies. Dit klopt.
Verder is het gasklephuis netjes schoon. Zijn de waardes opnieuw ingelezen maar nog blijft hij wat onrustig lopen.

Is dit normaal voor deze motoren? De Renault documentatie stuurt mij steeds achter de penbobines aan die deze niet heeft. Dus dat klopt niet. Ik was benieuwd of iemand hier uit ervaring misschien wat meer weet.
Ik dacht dat het ook normaal kon zijn omdat het uiteraard wat sneller blok is dan normaal. Hij is verder wel helemaal orgineel. Er is niks aan gechipt of gesleuteld.

Ik hoor graag of jullie wat weten :thumbsup: :thumbsup:

PS: andere hobby:

Afbeelding
Metro Turbo Motor met aangepaste Edis Module ontsteking (190PK)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Groeten,,, :thanks:
niels001

Re: Clio Sport 2.0 16V loopt wat onregelmatig

Bericht door niels001 »

Ze lopen allemaal niet héél netjes stationair ( sportmotor) . Als je hem laat mappen zetten ze de stationair soms iets hoger , loopt ie veel strakker.
Zolang je geen foutcode's hebt zou ik het zo laten als ie verder lekker loopt.

grtz
Triggerhappy
forum member
Contacteer:

Bericht door Triggerhappy »

Welkom welkom :) De RSjes lopen vaak wat onrustiger maar niet altijd. Die van mij loopt prachtig mooi 750 rpm zonder stotteren. Het zou ook kunnen dat ie net niet helemaal op tijd loopt. Ackten had er ook altijd last van dat ie wat lastig startte en niet zo mooi stationair liep. Sinds de distributie is vervangen (die net een half tandje verkeerd stond) liep ie weer als een zonnetje!
Clio RS 172 (verkocht)
Megane GT tce180 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy :sunny:
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Vinnie »

Die van mij loopt ook licht schokkendrond de 650 toeren
Zelf heb ik nooit een standaard rs gezien die niet schokte.

Maar een storing lampje zou niet mogen,
Geefen de lamda sensor's de goede waarde aan?
Groeten, Vincent.
Watts

Bericht door Watts »

jeb lambda's geven goede waardes. Het lampje heeft nu al niet meer gebrand maar het was af en toe dan knipperde die even. In het storingsgeheugen was de storing, gemiste verbranding. Waarop Renault zegt. Meet de weerstand van de bougies, en bekijk of de blokbobine goed is. Dit is allemaal goed.
Maak me er niet te druk om :thumbsup: . Hij rijdt verder als een trein :dead:
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

190PK uit zo'n blokkie in een Mini :rolleyes3:
Ik ben helemaal weg van de oude mini coopers! Van mij mag je het gehele project hier op het forum plaatsen :wink:
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Watts

Bericht door Watts »

Sjoertum, hier kan je me hele project lezen van mijn mini cooper: http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... vo+project

Overigens ben ik er achter gekomen wat mijn probleem was. De injector van cilinder 4 was gaar en bleef af en toe plakken waardoor de motor rot liep en over sloeg. Nu 4 injectoren vervangen incl de benzine galerij waarop de injectoren zitten. Nu loopt hij als een zonnetje! :thumbsup:
baris

Bericht door baris »

Hoi, ik ben sinds gisteren de gelukkige eigenaar van een clio rs phase 2. ik vroeg me werkelijk af of er iets met de moter aan de hand was. Even nagevraagd aan een monteur en hij zij dat er niks aan de hand was. Dit hoort er bij zij die, nou dat was een opluchting!!!
Prom1se

Bericht door Prom1se »

Triggerhappy schreef:Welkom welkom :) De RSjes lopen vaak wat onrustiger maar niet altijd. Die van mij loopt prachtig mooi 750 rpm zonder stotteren. Het zou ook kunnen dat ie net niet helemaal op tijd loopt. Ackten had er ook altijd last van dat ie wat lastig startte en niet zo mooi stationair liep. Sinds de distributie is vervangen (die net een half tandje verkeerd stond) liep ie weer als een zonnetje!
Ja indd, had ik ook last van, nu ook 1 keer rond draaien vroem aan geen gezeur.
Prom1se

Bericht door Prom1se »

baris schreef:Hoi, ik ben sinds gisteren de gelukkige eigenaar van een clio rs phase 2. ik vroeg me werkelijk af of er iets met de moter aan de hand was. Even nagevraagd aan een monteur en hij zij dat er niks aan de hand was. Dit hoort er bij zij die, nou dat was een opluchting!!!
Mooi, toch nog even een tip vaak is een second opinion voor de motor een verstandige keus. Mensen blijven mensen en mensen zien dingen over het hoofd.
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Ik heb net even je mini project doorgekeken! Mijn overbuurman heeft ook een mini, en die heeft het zo gemaakt dat hij de gehele voorkant (spatboarden, bumper, motorkap...etc) in één keer naar voor kan kantelen om makkelijker te werken aan de mini.
Dit is het project van mn overbuurman: http://www.miniasfaltvreters.nl/Home/Ho ... meset.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”