Ik ben net nieuw lid en zal me eerst even voorstellen.
Robert Jansen, kom uit Noordwijk aan zee in Zuid-Holland. Ben Renault monteur en heb sinds 3 weken een Renault Clio 2.0 16v weten te bemachtigen in goede staat. Ik ben 23jaar, heb zelf ook nog een oude morris cooper gerestaureerd. Maar mijn dagenlijks vervoer is toch de Clio.
Nu zullen velen wel zeggen, wat moet een Renault monteur hier nu vragen over zijn clio aangezien alle documentatie die er is hij op kan vragen via Renault. Dat klopt. Máár het punt is ook weer dat er niet heel veel bekend is over deze clio's omdat er niet heel veel van zijn verkocht. Wij hebben er maar 2 in onderhoud bij de garage.
Hier de clio:



Ik zit nu al even met de vraag. Mijn clio loopt stationair wat schuddend. Als je in de auto zit lijkt het net of je op een hobbelpaard zit. Hij draaid wel netjes op 4 cillinders. En op toeren doet hij wat hij moet doen. Hij heeft overigens een blok bobine en geen penbobine's. Heb ook eens gehad, dat 3sec het motorlampje ging knipperen en daarna verdween hij weer.
Storing in het systeem was dan "verbranding gemist" maar wanneer het motorlampje ging branden liep hij gewoon netjes op 4 cillinders.
De bougies zijn een tijdje geleden vervangen dit zijn nu NGK's R Bougies. De weerstand waarden moeten tussen de 3000ohm en de 10.000ohm zijn van de bougies. Dit klopt.
Verder is het gasklephuis netjes schoon. Zijn de waardes opnieuw ingelezen maar nog blijft hij wat onrustig lopen.
Is dit normaal voor deze motoren? De Renault documentatie stuurt mij steeds achter de penbobines aan die deze niet heeft. Dus dat klopt niet. Ik was benieuwd of iemand hier uit ervaring misschien wat meer weet.
Ik dacht dat het ook normaal kon zijn omdat het uiteraard wat sneller blok is dan normaal. Hij is verder wel helemaal orgineel. Er is niks aan gechipt of gesleuteld.
Ik hoor graag of jullie wat weten
PS: andere hobby:

Metro Turbo Motor met aangepaste Edis Module ontsteking (190PK)



Groeten,,,
