K-Tec racing Throttlebodies

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
matthijskh

K-Tec racing Throttlebodies

Bericht door matthijskh »

Goedenavond,

Ik heb een clio rs van 2001, nu is deze al vrij rap. Maar omdat het altijd sneller kan zit ik beetje te kijken voor throttlebodies en een setje scherpere nokkenassen..

Nu vraag ik mij af of iemand ervaring heeft met de K-Tec throttlebodie kit, het gaat om deze:
http://www.k-tecracing.com/show_product ... 33&appid=2

Zo ja, wat zijn de ervaringen? Mag ik een keer langskomen om te kijken en te luisteren natuurlijk! Want volgens mij is het geluid echt gruwlijk als je throttlebodies hebt:)

Verder moet ik volgend jaar mijn distributieriem vernieuwen, nu ik dan toch bezig ben wil ik gelijk een setje scherpe nokkenassen monteren, nu vroeg ik mij af wat (met het oog op throttlebodies) de beste keus is!

Ik weet natuurlijk dat het motortje hier vrij onrustig van word en dat het mischien niet het beste voor op straat is. Maar het is dan ook de bedoeling om paar weekenden naar de Nurburgring te gaan, dus vandaar dat het motto is; hoe sneller hoe beter :)

Ik hoor het wel!!

Groeten

Ps. als iemand van zijn K-Tec set af wil, of iemand die weet dat het ergens in NL te krijgen is.. Ik hou mij hiervoor aanbevolen :D
Roland
forum member
Contacteer:

Re: K-Tec racing Throttlebodies

Bericht door Roland »

Verplaatst naar clio 2
Groet, Roland.
Afbeelding
Grand prix #414
Daniel de Rijke

Bericht door Daniel de Rijke »

Er zijn veel mooiere oplossingen dan die throtles van ktec.
Hij moet ook opnieuw gemapt worden als ne hier aan begind.

Tip voor als je naar de NS gaat:
Je kunt er niks winnen enkel verliezen
Power is nothing without control
Beste investering voor daar is een goed onderstel en zorgen dat je remmen optimaal zijn.
Dat leverd 100x meer plezier dan hard rechtdoor ( dat kan immers iedereen)
matthijskh

Remmen zijn al optimaal, ik heb draagarmrubbers net vernieuwd voor een stijver setje (ben even naam van het merk kwijt).
Ook zitten er verlagingsveren onder, hierdoor is de auto een heel stuk stugger en zijn de banden rondom net vernieuwd voor dunlop sport banden.

Aan het onderstel ligt het dus niet aan, het uitlaatsysteem is al optimaal. en ik ga er echt geen turbo op bouwen, een atmosferische motor vind ik gewoon veel fijner rijden.

Wat voor oplossingen denk je dan aan ipv ITB's??
Daniel de Rijke

Setje van k-tec vind ik niet de beste mogelijkheid als je aan tbs wil.
In engeland krijg je setjes die direct op je kop passen zonder tussenstukje.
In Italie maken ze nokkenstokken waar een f4r het mooiste koppelkromme mee krijgt, ik kom even niet op de naam maar Jo weet dit wel.

Vergeet niet het stukje na de opbouw van de afstelling.
Entity_Razer
forum member
Contacteer:

Bericht door Entity_Razer »

ik ga hier even mee op inpikken op wat daniel zei en ook het punt ondersteunen van:

- Remmen
- Ophanging
- Banden
- afstelling (uitlijning)

die heb je op de NS nodig en in die volgorde ongeveer...

"dunlop sport" banden zijn leuk maar als het "gewone" zomerbanden zijn gaan ze al snel smeren op de ring als je echt hard gaat en ze begint warm te stoken.

voor ITB's en cam's moet de auto opnieuw gemapt worden (MOET, geen keuze) en liefst zo min mogelijk mee rijden tot hij gemapt is.

Als je op een clio 2 wat meer ervaring wil met ze track-ready te krijgen heb je aan Daniel heer een goede vast, of je moet BanjoRS van op de RTC (ik denk dat die hier ook zit) even vastgrabbelen.

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... da4d6c1edc
Revvin' up your engine listen to her howlin' roar,
Metal under tension beggin' you to touch and go !
Daniel de Rijke

Niet iedereen wil zijn auto ombouwen tot full track car of iets in die richting :wink:
matthijskh

Entity_Razer schreef:ik ga hier even mee op inpikken op wat daniel zei en ook het punt ondersteunen van:

- Remmen - voor ferodo blokken
- Ophanging - Draagarmrubbers stijf+andere veren geplaatst
- Banden - zo goed als nieuwe dunlop banden
- afstelling (uitlijning)

die heb je op de NS nodig en in die volgorde ongeveer...

"dunlop sport" banden zijn leuk maar als het "gewone" zomerbanden zijn gaan ze al snel smeren op de ring als je echt hard gaat en ze begint warm te stoken.

voor ITB's en cam's moet de auto opnieuw gemapt worden (MOET, geen keuze) en liefst zo min mogelijk mee rijden tot hij gemapt is.

Als je op een clio 2 wat meer ervaring wil met ze track-ready te krijgen heb je aan Daniel heer een goede vast, of je moet BanjoRS van op de RTC (ik denk dat die hier ook zit) even vastgrabbelen.

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... da4d6c1edc

Ik snap dat het natuurlijk voor echte trackday auto heel anders moet, in de vorm van toyo r888 banden oid. Maar t is ook m'n dagelijkse auto en elke 10 000 km nieuwe banden zetten heb ik niet zoveel zin in :)

Motortje moet gewoon flink opgefokt worden! Daarom zoek ik graag een goed alternatief zoals wat te plaatsen..!

Distributieriem set heb ik al in huis, zit dus nog te wachten op iemand die een goed advies geeft voor nokkenassen!!

Groeten
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”