Gister reed ik na een lange dag autorijden voor een praktijkonderzoek van mijn opleiding weer richting huis.
Helaas kwam ik in een korte file terecht. Na ik deze file uit was had mijn Clio totaal geen power meer. Harder dan 110 ging ze niet meer en bij intrappen gaspedaal was er een zwaar gebrom hoorbaar, alsof ze ergens in smoorde. Bij de eerste de beste tankstation ben ik er afgegaan en heb snel alles gecheckt.. Olie en kvs waren normaal, auto liep mooi stationair (ook toeren maken klonk normaal), koppeling getest door handrem aan te trekken en koppeling op te laten komen, allemaal niks aan de hand. Temperatuur was mooi in het midden. Het leek alsof er niks aan de hand was. Vervolgens de snelweg weer op, heel moeizaam met veel gebrom langzaam richting de 90 (harder ging ie ook niet meer) opgetrokken en de resterende kilometers achter een vrachtwagen gezeten.
Vervolgens in mijn woonplaats de auto weer langs de weg gezet en een beetje toeren gemaakt, klonk alsof er een gat in de uitlaat zat, zo'n doffe herrie maakte ze
Ik heb een heel sterk vermoeden dat het de kat is die (volledig) in poeier ligt. Ik had al een tijdje last van een rammelend geluid bij koude start, wat na het warmer worden van de motor ook weg was. Ik dacht dat het een hitteschild was, en mijn auto moet toch eind deze maand naar de APK dus ik liet dat karweitje nog even links liggen. Vanochtend weer m'n auto koud gestart en verdacht genoeg geen rammel meer. Dus is misschien het hele binnenwerk van de kat weggeblazen?
Ik ben benieuwd wat jullie denken wat het is.. Ik rij in een RXE 1.6 8v uit '99
Heb er nog een filmpje van gemaakt die ik zo op joeptjoep zal plaatsen.
Groet Martijn